kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران:

ظرفیت حمل و نقل بار در راه‌آهن به 2 برابر افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران گفت: ظرفیت حمل و نقل بار در راه‌آهن کشور به 2 برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از یزد، محسن ‌پورسیدآقایی افزود: 2 بانده کردن خطوط ریلی بخصوص در مسیرهایی که بار و مسافر زیادی وجود دارد از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای راه‌آهن جمهوری اسلامی است. وی درخصوص 2 بانده کردن مسیرهای بافق-یزد به میبد تا اصفهان، تهران، کرج، ورامین وگرمسار گفت: بخشهای زیربنایی و عملیات اجرایی این مسیر‌ها شروع شده و تا پایان سال آینده بخش مهمی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.
پورسیدآقایی افزود: با بهره‌برداری از مسیرهای 2 بانده شده ظرفیت حمل و نقل بار در راه‌آهن کشور به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
وی هزینه 2بانده‌سازی خطوط ریلی کشور را 40 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال 10 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و در سه سال آینده نیز هر سال همین میزان در این راستا هزینه خواهیم کرد.
وی افزود: حمل بار و مسافر با خطوط ریلی، هفت‌ برابر مصرف انرژی کشور را کاهش می‌دهد.
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز در دشتستان از روکش آسفالت و ایمن‌سازی 9 هزار کیلومتر از  جاده‌های کشور بویژه در مسیرهای کوهستانی خبر داد. عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: برای بهبود وضعیت جاده‌ها و ایمن‌سازی مسیرهای مختلف کشور برای ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی خوبی انجام گرفته است.
معاون امور دولت و هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی هم در شاهرود با اشاره به وجود 220 هزار کیلومتر راه در کشور گفت: سالانه 80 هزار میلیارد ریال باید صرف نگهداری راهها شود. احمد مجیدی افزود: هم‌اکنون 9 هزار و 500 کیلومتر خط جدید ریلی در دست ساخت است.