kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
برای پرداخت مطالبات 230 میلیارد تومانی شاکیان

اموال مفسدین اقتصادی بوشهر به مزایده گذاشته شد

دستگاه قضایی بوشهر اموال متهمان فساد اقتصادی 230 میلیارد تومانی را برای پرداخت مطالبات شاکیان به مزایده گذاشت.

محمدجعفر مقدس معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر  تعداد شاکیان این پرونده را بالغ بر 8 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب مضاربه صوری مبلغ 2 هزار و  300 میلیارد ریال وجه نقد پرداخت کرده بودند.
به گزارش ایرنا، پرونده اخلال در نظام اقتصادی در بوشهر تابستان امسال با دستگیری دو نفر از متهمانی که اقدام به گرفتن پول از مردم در قالب قراردادهای مضاربه صوری می‌کردند آغاز شد و متهم سوم در مرداد در بندر انزلی دستگیر شد.
وی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی با تلاش همکاران قضایی پیشرفت خوبی دارد و درصدد هستیم با فروش اموال متهمان مطالبات شکات ذی‌حق پرداخت شود.
مقدس اظهار داشت: اکنون متهمان همه دستگیر و بازداشت هستند و افرادی که دارای جرم سبک‌تری بوده با قرار وثیقه آزاد اما متهمان اصلی پرونده در بازداشت به سر می‌برند.معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ارتباط با رقم پرونده مفاسد اقتصادی این استان اظهار کرد: رقم متهم اول این پرونده بالای دو هزار میلیارد ریال بود که با برگشت برخی از این رقم، طلب واقعی شاکیان و مردم اکنون حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال است که شاید این رقم نیز کاهش پیدا کند.