kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

حوادث کوتاه از کشور

   
    4 کشته در سانحه رانندگی
بوشهر- واحد مرکزی خبر: برخورد کامیون و پراید در جاده گناوه- دیلم 4کشته برجای گذاشت. به گزارش پلیس راه استان بوشهر، این سانحه ساعت 8 و 40 دقیقه صبح یکشنبه در منطقه سیرونک- دیلم رخ داد که براثر آن علاوه بر راننده، 3 نفر از سرنشینان پراید، جان باختند و سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد. سرنشینان پراید، پدر، مادر، دختر 13 ساله و پسر 2 ساله آنها بودند که مادر و فرزندان فوت کردند و پدر در بیمارستان گناوه در حال مداواست. پلیس راه علت حادثه را انحراف به چپ کامیون اعلام کرد.
قتل به دلیل اختلاف خانوادگی
بابل- خبرنگار کیهان: اختلاف خانوادگی میان زن و شوهر در یکی از روستاهای بندپی غربی بابل به قتل در اثر ضربات چاقو انجامید.مأموران انتظامی شهرستان بابل به دنبال دریافت خبر این حادثه به محل مورد نظر اعزام شده و «یاسر.س» 24 ساله رابه اتهام قتل همسر 30 ساله خود به هویت «ط.ف» دستگیر کردند.
اعدام 2 سوداگر مرگ
اراک- باشگاه خبرنگاران: دادگستری کل استان مرکزی از اعدام 2 نفر سوداگر مرگ در زندان مرکزی اراک خبر داد.این افراد شامل «میلاد.ز» به جرم حمل و نگهداری 2 کیلو و 950 گرم هروئین و سوابق کیفری یکی از 2 فردی بود که با حکم دادگاه انقلاب به دار مجازات آویخته شد.نفر دوم «علیرضا.الف» به جرم حمل و نگهداری 2 کیلو و 950 گرم هروئین و سوابق کیفری براساس رأی صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک اعدام شد.حکم اعدام این 2 سوداگر مرگ پس از تأیید دادستانی کل کشور و تنفیذ رئیس قوه قضائیه سحرگاه دیروز در محوطه زندان مرکزی اراک به اجرا درآمد.
کودک 5 ساله قربانی بی‌احتیاطی
بسطام- باشگاه خبرنگاران: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: ساعت 11 روز یکشنبه یک فقره تصادف جرحی در حوالی روستای جیلان بخش بسطام به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و مأموران انتظامی و پلیس شاهرود- آزادشهر به محل حادثه اعزام شدند.سرهنگ پیوندی افزود: راننده 27 ساله در شرایطی که به صورت دنده عقب حرکت می‌کرد متوجه فرزند خردسالش که پشت خودرو ایستاده بود نشده و با وی برخورد کرد.وی ادامه داد: در این سانحه کودک 5 ساله براثر برخورد با چرخ عقب خودرو به شدت مجروح و توسط پدر و مادرش به درمانگاه کلاته خیج منتقل شد، ولی تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و این کودک خردسال جان خود را از دست داد که علت و نحوه دقیق وقوع این حادثه ناگوار در حال بررسی است.
قتل خواهر با سلاح شکاری
دهلران- باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی دهلران گفت: با اطلاع از وقوع حادثه قتل در این شهرستان، مأموران به محل حادثه اعزام و متوجه شدند پسری خواهر 18 ساله خود را با سلاح شکاری به قتل رسانده است.عالی‌پور با بیان اینکه قاتل از محل حادثه متواری شده بود و پس از 6 ساعت توسط مأموران شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شد.
خروج اتوبوس از جاده 8 مجروح داشت
سمنان- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس راه استان سمنان گفت: ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد روز یکشنبه وقوع یک فقره حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر 32 محور دامغان- سمنان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.سرهنگ حسن خسروجردی علت وقوع این حادثه را بی‌توجهی به جلو از سوی راننده اتوبوس اعلام کرد.
کشف 627 کیلو مواد مخدر در فارس
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پاسگاه انتظامی درز و سایبان شهرستان لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو سمند مظنون شدند.احمدعلی گودرزی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 480 کیلوگرم حشیش کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.فرمانده انتظامی استان فارس به عملیات دیگری که در گراش انجام شد اشاره و اعلام کرد: ماموران انتظامی این شهرستان از ورود یک محموله مواد مخدر توسط یک خودرو پژو 405 از محور فداغ بهارد مطلع و بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.گودرزی تصریح کرد: در این راستا ماموران یک خودرو پژو 405 را شناسایی و در بازرسی از آن 99 کیلو و 800 گرم تریاک کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.وی گفت: ماموران پاسگاه چهاربرکه شهرستان لارستان نیز با توقیف یک خودرو پژو 405 در محور بندرعباس- لارستان، 48 کیلوگرم تریاک کشف و در این راستا 5 متهم را دستگیر کردند.
توقیف تریلر حامل 57 کیلو حشیش
کرج- فارس: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی کنترل افراد و باندهای توزیع مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان فعالیت 2 نفر که در امر تهیه و انتقال محموله‌های مواد مخدر از شهرهای جنوبی به استان البرز و تهران فعالیت داشتند، قرار گرفتند.علی کامرانی‌صالح افزود: ماموران دریافتند که قاچاقچیان اخیرا محموله مواد مخدر را تحویل گرفته و قرار است آن را در پوشش بار مواد شیمیایی از شهرهای جنوبی کشور وارد استان البرز کنند.وی ادامه داد: بلافاصله 2 تیم عملیاتی به مسیرهای تردد احتمالی خودرو اعزام شدند و پس از مشاهده خودرو مورد نظر آن را تحت تعقیب قرار داده و 2 نفر قاچاقچی را دستگیر کردند.لازم به ذکر است، در بازرسی از بار خودرو 3 گونی مواد مخدر از نوع حشیش در 56 بسته به وزن تقریبی 57 کیلوگرم کشف شد.
مبارزه با سوداگران مرگ در ایلام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ایلام از کشف 10 کیلو شیشه در یکی از گلوگاه‌های ورودی استان خبر داد. «علی دولتی» گفت: این مقدار مواد مخدر در یک عملیات پلیسی کشف و ضبط شد.وی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را وارد ایلام کنند که با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ناکام ماندند.
16 سال زندگی با هویت جعلی
یزد- خبرنگار کیهان:‌ رئيس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد، از دستگیری اعضای یک خانواده غیرایرانی که مدت 16 سال با اسناد و مدارک هویتی جعلی در یکی از محلات یزد زندگی می کردند خبر داد. سرهنگ رضایی گفت: پدر و مادر این خانواده در سال 1377 با استفاده از شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج کرده و پس از آن موفق به اخذ سند رسمی ازدواج نیز شده‌اند.وی ادامه داد: این زن و شوهر برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد در حال تحصیل هستند.رضایی یادآور شد: اعضای این خانواده ماهیانه 273 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی گرفته‌اند.
انهدام کارگاه ضرب سکه جعلی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در شهرستان مهاباد به ضرب سکه‌های جعلی و طلاجات تقلبی اقدام و به انتشار و تزریق در بازار و شهرستان‌های همجوار می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.«شرفی» افزود:‌ با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی دو مغازه و یک باب منزل مسکونی مورد استفاده متهمان در این زمینه شناسایی و پس از کسب دستور قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.وی ادامه داد: در بازرسی از محل‌های یاد شده چهار دستگاه بزرگ ضرب سکه و مقادیر زیادی طلاجات اصلی و تقلبی به همراه سکه‌های ضرب شده و زنجیرهای زینتی کشف و ضبط شد.فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
سقوط دانش‌آموز در چاه
کرج- واحد مرکزی خبر: دانش‌آموز 17 ساله‌ای در کرج در چاه 7 متری حیاط مدرسه سقوط کرد. مدیر کل سازمان آتش‌نشانی البرز علت این حادثه را که ظهر دیروز در یک هنرستان دخترانه رخ داد، پوسیدگی درِ چاه اعلام کرد.شهبانی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه آتش‌نشانان از 2 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و این دانش‌آموز را نجات دادند. وی گفت: حال این دانش‌آموز خوب است و فقط جراحاتی سطحی از ناحیه پا به وی وارد شده است.