kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
منطقه «الخسفه» استان الانبار هم آزاد شد

هلاکت 120 تروریست تکفیری در آخرین عملیات ارتش و عشایر عراق

نیروهای داوطلب و ارتش عراق در شمال و غرب این کشور، حدود 120 تروریست تکفیری را به هلاکت رساندند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ستاد عملیات استان دیاله اعلام کرد، حدود 50 تروریست در جریان عملیات نیروهای مسلح عراق در منطقه «المقدادیه» این استان به هلاکت رسیدند.در حال حاضر استان دیاله به طور کامل پاکسازی شده و تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد.
نیروهای دولتی مستقر در شهر «بیجی» واقع در شمال استان «صلاح‌الدین» نیز 21 تروریست مهاجم به این شهر را از پای درآوردند و حمله داعش را دفع کردند. در این نبرد شماری خودروی متعلق به داعش نیز منهدم شد.از استان غربی «الانبار» هم خبر رسیده که نیروهای واکنش سریع ارتش عراق 53 تروریست داعش را در جنوب شهر فلوجه کشتند و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.
در استان الانبار همچنین، نیروهای لشکر هفتم ارتش عراق به همراه نیروهای عشایر موفق شدند منطقه «الخسفه» شهرستان «الحدینه» را از عناصر تکفیری داعش پس بگیرند.
در مورد تلفات احتمالی داعش در این حمله تاکنون خبری نرسیده است.اما در منطقه «النباعی» واقع در مناطق شمالی پایتخت عراق، نظامیان ارتش 27 جسد متعلق به عناصر داعش را کشف کردند. این افراد چند روز قبل، توسط نیروهای دولتی کشته شده بودند.
از شهر اشغالی «موصل» مرکز استان نینوا نیز خبر می‌رسد، فرماندهان داعش 25 نفر از عناصر خود را اعدام کردند. این افراد متهم به «فرار» و عقب‌نشینی از مواضع خود در جنگ با نیروهای پیشمرگ بودند.
به گفته کارشناسان، داعش که حمله بزرگ قریب‌الوقوع ارتش به موصل را پیش‌بینی می‌کند، با این  اقدامات، قصد دارد جلوی فرار عناصر خود را در روزهای سخت آینده بگیرد. در همین حال، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق گفت: برنامه‌ریزی برای آزادسازی موصل به خوبی در جریان است. داعش در حالی در عراق تحت فشار نیروهای دولتی قرار گرفته که در سوریه نیز دیروز بیش از 400 تروریست در حمله ارتش این کشور کشته و زخمی شدند.
اعدام گروگان ژاپنی
به گزارش خبرگزاری فارس، داعش از اعدام یکی از دو گروگان ژاپنی خود خبر داد. داعش همچنین اعلام کرد، حاضر است گروگان دوم را با یک عضو خود که در اردن بازداشت است، معاوضه کند.
پیش از این داعش در ازای آزادی این دو گروگان، از دولت ژاپن 200 میلیون دلار وجه طلب کرده بود. این دو ژاپنی سال 2014 در خاک سوریه به اسارت داعش درآمده بودند.
در پی کشته شدن یکی از گروگان‌ها، رئیس‌جمهور آمریکا به «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن تسلیت گفت. نظامیان‌آمریکایی تا پایان سال 2013 عناصر داعش را در اردن آموزش می‌دادند!
شینزو آبه نیز پس از اعدام این گروگان، اظهار داشت: «این یک اقدام غیر قابل قبول و عصبانی‌کننده است، ما قاطعانه خواستار آزادی فوری «کنجی گوتو» (گروگان دیگر) هستیم.»
سایر رویدادها
* رئیس پلیس فنلاند اعلام کرد، 50 فنلاندی به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه پیوستند.
* عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت، این کشور به دست خود عراقی‌ها از تروریست‌های داعش پاکسازی خواهد شد.