kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

مردم هند با آتش‌زدن آدمک اوباما از وی استقبال کردند

صدها نفر از مردم هند با برگزاری تظاهراتی در دهلی‌نو، سفر «باراک اوباما» به این کشور را محکوم کردند و آدمک او را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صدها نفر از مردم هند روز گذشته و همزمان با ورود رئیس‌جمهور آمریکا به دهلی‌نو، در این شهر تظاهرات کردند. معترضان فریاد می‌زدند که دولت هند باید همکاری‌های اقتصادی، هسته‌ای و نظامی خود با ‌آمریکا را قطع کند. تظاهرکنندگان همچنین فریاد می‌زدند: «اوباما از هند دست بکش.» در این تظاهرات آدمک اوباما نیز به نشانه اعتراض، به آتش کشیده شد. هدف از سفر اوباما به هند، «توسعه روابط سیاسی و اقتصادی» اعلام شده است. جریان‌های چپ در هند با توافقنامه هسته‌ای که میان این کشور و آمریکا در سال 2008 امضاء شده استس، به شدت مخالف هستند.
اوباما در سفر خود به هند، با «نارندرامودی» نخست‌وزیر و برخی مقامات دیگر هندی دیدار و گفت‌وگو کرد. نیروهای امنیتی هند نیز به خاطر ورود اوباما به دهلی‌نو، در این شهر اقدامات امنیتی بی‌سابقه‌ای را به اجرا درآورده‌اند.
در جریان تظاهرات ضدآمریکایی دیروز هند، درگیری‌هایی نیز بین نیروهای امنیتی و معترضان به وقوع پیوست و پلیس شماری از تظاهرکنندگان را دستگیر کرد. مقصد بعدی اوباما، عربستان است.