kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
مدیر کل دامپزشکی مازندران:

گوشت پرندگان مهاجر را نخورید

مدیرکل دامپزشکی مازندران از مردم این استان خواست تا از مصرف گوشت پرندگان مهاجر با توجه به فصل زمستان و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی بپرهیزند.

«سیدحسن رضوانی» گفت: با توجه به تایید مشاهده این بیماری در کشور روسیه و این که پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی از آنجا به ایران می‌آیند و یا از کشور ما به عنوان کریدور پروازی استفاده می‌کنند، بنابراین نگرانی از احتمال این که این دسته از پرندگان به بیماری مبتلا باشند، وجود دارد و مردم باید خیلی مواظب باشند.
وی با اشاره به این که تاکنون موردی از بیماری‌های دامی و طیور در مازندران مشاهده نشده است، افزود: اقدامات پیشگیرانه شامل نمونه‌برداری‌های متعددی از دام‌ها و طیور صنعتی استان و نیز بازارهای هفتگی محلی صورت گرفته و حتی از مسئولان ادارات حفاظت محیط زیست مناطق مختلف استان نیز خواسته شده تا نسبت به صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.
وی افزود: متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه دام و طیور مانند راه‌اندازی کارخانه جوجه‌کشی، مرغ مادر، گوشتی و کشتارگاه را در استان داشته باشند، با تمام توان مورد حمایت قرار می‌گیرند و از فرمانداران خواسته شده تا بسترهای لازم را هدف حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذار فراهم کنند.