kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
پس از 26 سال انتظار

پیکر پاک 121 کبوتر خونین‌بال به کشور باز می‌گردند

پیکرهای مطهر 121 کبوتر عشق و پرستوی عاشق پس از 26 سال چشم‌انتظاری خانواده‌ها و مردم خداجوی بالاخره روز دوم بهمن به آغوش گشاده ملت باز می‌گردند.

سرتیپ سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تعداد شهدای تفحص شده را 121 شهید دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شهدا صبح پنج‌شنبه دوم بهمن‌ماه از مرز شلمچه وارد خاک کشورمان می‌شوند.
وی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر تاکید کرد: این پیکرهای مطهر طی یک ماه اخیر با تلاش کمیته جست‌وجوی مفقودین از مناطق فاو، ابوفلوس، نهرکتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق کشف شده‌اند.
در میان شهدای سرافراز پیکر مطهر یکی از خلبانان غیور و رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد که مورد استقبال باشکوه همرزمان این شهید در نیروی هوایی قرار خواهد گرفت.
باقرزاده افزود: در کاوش‌های اخیر، اجساد 731 تن از کشته‌شدگان عراقی در خاک عراق کشف و به مقامات آن کشور تحویل شد.
وی گفت: علاوه بر آن در پنج‌شنبه دوم بهمن 16 جسد کشف شده سربازان عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران، به مسئولان عراقی تحویل خواهد شد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از مردم شهرهای خرمشهر، آبادان و کاروان‌های راهیان نور دعوت کرد تا در مراسم استقبال از این شهدا به نمایندگی از ملت ایران حضور یابند.