kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴

استقبال کم‌نظیر از زندگی‌نامه‌های شهید همت و متوسلیان در لبنان و سوریه(اخبار ادبی و هنری)

رئیس موسسه فرهنگی روایت از فروش تمامی نسخه‌های ترجمه عربی زندگی‌نامه شهید همت و شهید متوسلیان طی دو ماه پس از توزیع در دانشگاه‌های لبنان و سوریه خبر داد و گفت:‌ در زمینه توزیع ترجمه انگلیسی با مشکل نبود نمایندگی مواجه هستیم.

حسن شکری رئیس موسسه فرهنگی و هنری روایت در گفت‌وگو با تسنیم،‌ از توزیع آثار ترجمه شده در عرصه دفاع مقدس در کشورهای لبنان،‌ سوریه و عراق خبر داد و گفت:‌ مجموعه بیست و هفت در بیست و هفت که به زندگی‌نامه فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) می‌پردازد‌، از جمله این آثار است. وی با اشاره به استقبال از این آثار گفت:‌ کتاب‌هایی چون «ماه همراه بچه‌هاست» زندگی‌نامه شهید همت‌، «در هاله‌ای از غبار» زندگی‌نامه حاج احمد متوسلیان و... پس از توزیع با استقبال قابل توجهی روبرو شدند،‌ به گونه‌ای که تمامی نسخه‌های عرضه شده در مدت زمان یک ماه و نیم پس از توزیع به فروش رفتند.
شکری افزود:‌ تمام شدن نسخه‌های عرضه شده به دلیل توزیع در سازمان‌ها‌، نهادها یا کتابخانه‌های این کشورها نبوده است‌، بلکه همه این نسخه‌ها در فروشگاه‌های کتاب به فروش رفته‌اند و این نشان می‌دهد که مخاطبان عرب‌زبان طالب کتاب‌های دفاع مقدس هستند.