kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
با هشدار شهردار مشهد

کاریکاتور موهن «شارلی ابدو» از سایت جهانی متروپلیس حذف شد

در پی انتقاد شدید شهردار مشهد از سایت متروپلیس، این سایت در کمتر از یک روز اقدام به حذف کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) از سایت خود کرد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هفته گذشته کاریکاتور موهن پیامبراکرم(ص) با عنوان «من شارلی ابدو هستم» در سایت جهانی مترو پلیس مورد بازنشر قرار گرفت.
به دنبال این اقدام، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، روز پنج‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسرای محبان امیرالمومنین(ع) ویژه دانشگاهیان کشور در منطقه ثامن مشهد اعلام کرد: در صورت عدم  حذف این کاریکاتور موهن از سایت متروپلیس، شهرداری مشهد از عضویت در انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) خارج خواهد شد.
مترو پلیس در سال 1984 به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال کانادا آغاز بکار کرد و هم اکنون دارای 137 عضو از شهرداری‌های کلانشهرهاست.
دبیری اجلاس انجمن جهانی کلانشهرها (متروپلیس) که در سال 2015 میلادی در آرژانتین برگزار می‌شود از سوی هیئت مدیره این نهاد بین‌المللی بر عهده کلانشهر مشهد گذاشته شده است. شهردار مشهد اعلام کرده بود چنانچه این پوستر حذف نشود، این حق برای ما محفوظ است تا از طریق مجاری قانونی اقدام به طرح دعوی با عنوان سوءاستفاده از این نهاد اجتماعی کنیم و به عنوان شهردار مشهد عضویت این شهر را از آن نهاد حذف کرده و حقوق خود را استیفا می‌کنیم.