kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
وزیر کشور:

13 استان با طرح ایده‌های نو، بودجه منهای نفت پیشنهاد دادند

وزیر کشور با اشاره به شرایط اقتصادی امروز از عزم و همت مدیران 13 استان که با طرح ایده‌های نو توانسته‌اند بودجه منهای نفت پیشنهاد دهند، قدردانی کرد.

کرج - خبرنگار کیهان:

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دیروز در جلسه شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: حال که رویکرد دولت بر آن است که اداره مناطق استان‌ها را به خود استان‌ها واگذار کند،‌چنین ایده‌هایی که حاصل آن حذف درآمدهای نفتی از بودجه کشور باشد، لازم و قابل ستایش است.
وی تاکید کرد: امروز 13 استان در کشور با طرح ایده‌های نو و بدیع توانسته‌اند بودجه منهای نفت را پیشنهاد کنند.
وزیر کشور گفت: وقتی برخی استان‌ها ظرف دو سال بیش از 60 هزار  میلیارد ریال تفاهم‌نامه منعقد کرده‌اند، چرا استان‌های دیگر نمی‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند.
رحمانی‌فضلی تبلیغات و اخذ مالیات را دو راهکار اساسی برای تولید سرمایه در استان دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که بودجه عمومی دولت رو به کاهش است و نفت نیز 45 دلار شده است باید این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم و این زمینه فراهم نمی‌شود مگر آنکه ساختار‌ها و باورهای خود را تغییر دهیم و به مردم اطمینان کنیم.
آیین‌نامه انتخابات بازنگری می‌شود
وزیر کشور دیروز در حاشیه این نشست نیز در گفت‌‌وگو با ایرنا از بازنگری آیین‌نامه‌های اجرایی قانون انتخابات خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های جدید برای انتخابات پیش رو در حال تهیه شدن است.
وی افزود: الکترونیکی کردن انتخابات دهم مجلس و استانی شدن انتخابات نمایندگان اگرچه دارای محاسن و معایبی هستند، اما در ابعاد مختلف در حال بررسی است.