kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
آیت‌الله نوری همدانی:

انجام فعالیت‌های هسته‌ای برای سربلندی اسلام و انقلاب عبادت است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تسخیر انرژی هسته‌ای در راه صلح و قدم گذاشتن و کار کردن برای سربلندی انقلاب و اسلام عبادت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار مدیران، دانشمندان و کارکنان مجتمع غنی‌سازی هسته‌ای شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی ضمن بیان خیر مقدم، گفت: یکی از موضوعاتی که در تاریخ بزرگان و انبیا جلوه گر بوده، مسئله ایجاد حماسه است.
وی با اشاره به تعریف حماسه افزود: به عملکردی که با شجاعت، همت بلند و غیرت همراه باشد، حماسه گفته می‌شود، انسان باید در زندگی خود حماسه آفرین باشد، همت بلند و صلابت نقش مهمی در ایجاد حماسه دارند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم به سیره انبیا در حماسه‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت ابراهیم در میان بت پرستان حماسه‌ای بزرگ آفرید، او به سخنرانی و صحبت اکتفا نکرد بلکه به صورت عملی وارد میدان شد و بت و بت‌پرستی را از بین برد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیت مجتمع‌های غنی‌سازی هسته‌ای عنوان کرد: کار تسخیر انرژی هسته‌ای بدون کمک کشورهای خارجی، کاری بزرگ و حماسه‌ای مهم بود، عوامل فعالیت‌های هسته‌ای به دلیل سربلند کردن اسلام خدمت ویژه‌ای به این دین الهی کردند.