kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

کشف یک تن و 175 کیلو انواع مواد مخدر در استان‌های تهران و سیستان ‌و بلوچستان

با تلاش مأموران انتظامی استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان یک تن و 175 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد غرب استان تهران در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، موفق به کشف 175 کیلو و 100 گرم حشیش و هروئین شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: با به دست آمدن اخبار و اطلاعاتی درخصوص فعالیت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سرآسیاب ملارد، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملارد با همکاری پلیس تهران بزرگ پس از انجام کارهای اطلاعاتی و مراقبت‌های شبانه‌روزی محل اختفای قاچاقچیان را در سرآسیاب شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ویژه اعضای باند چهارنفره توزیع مواد مخدر را دستگیر کردند.
سرهنگ برزو همتی گفت: در بازرسی از منزل متهمان، 155 کیلوگرم حشیش، 20 کیلو و 100 گرم هروئین، 216 قوطی مشروبات الکلی و مقادیری آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف و در این رابطه یک دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شد.
متهمان دستگیرشده پس از انتقال به پلیس مبارزه با مواد مخدر و تشکیل پرونده به جرم خود اعتراف کرده و به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز از کشف یک تن مواد مخدر در سراوان و زاهدان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مرزهای سراوان به داخل مناطق کوهستانی شهرستان منتقل کرده و قصد انتقال مواد به سایر نقاط استان را دارند، بلافاصله چند تیم از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به منطقه کوهک سراوان اعزام شدند.
حسین  رحیمی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با پایش اطلاعاتی محل دپوی مواد را شناسایی و به طور نامحسوس تحت کنترل قرار دادند.وی تصریح کرد: مأموران پس از 7 ساعت تجسس و کاوش، فردی را در حوالی دپوی مواد که به محض رویت مأموران متواری شده بود دستگیر کردند و با کمک فرد دستگیرشده محل دقیق مواد را که در شیار رودخانه مخفی کرده بود، کشف کردند.
رحیمی خاطرنشان کرد: در بازرسی دقیق از محل، توسط مأموران مقدار 91 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 919 کیلوگرم و تعداد 28 بسته موادمخدر از نوع هروئین به وزن 28 کیلو و 800 گرم و در ادامه بازرسی از محل، مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف شد.
وی یادآور شد: مأموران انتظامی زاهدان مستقر در ایستگاه بازرسی کوله‌سنگی نیز روز گذشته در بازرسی از خودروهای عبوری در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس که از زاهدان عازم یزد بود، 20 کیلو تریاک کشف و چهارنفر را در این ارتباط دستگیر کردند.