kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
با صعود 57 دلاری قیمت جهانی طلا

سکه یک میلیون و 20هزار تومان شد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: نرخ سکه طرح جدید یک میلیون و 20 هزار تومان شد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با مهر در مورد دلایل افزایش قیمت سکه در بازار داخلی افزود: افزایش قیمت جهانی طلا عامل اصلی بالا رفتن نرخ سکه در بازار داخلی و صعود آن به یک میلیون و 20 هزار تومان شده است.
وی اضافه کرد: روز پنجشنبه گذشته بانک مرکزی سوئیس نرخ بهره را کاهش داد و وابستگی فرانک به یورو را نیز برداشت که این اقدام و انتشار آمارها و شاخص منفی بیکاری در کشور آمریکا باعث کاهش ارزش دلار در این کشور شد، تاکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی 57 دلار افزایش یافته است.
به گفته کشتی‌آرای، هر زمان که قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد، بازار سکه و طلای داخلی هم دچار التهاب می‌شود و نرخ‌ها صعود می‌کند، اما به جز عامل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی که بر روی بازار داخلی تأثیر گذاشته، به صورت مستقیم عاملی در داخل باعث افزایش قیمت نشده است.
وی با اعلام اینکه نرخ سکه‌ها درحال نوسان شدید است، نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را در حال حاضر یک میلیون و 20 هزار تومان، طرح قدیم را یک میلیون و 10 هزار تومان، نیم‌سکه را 508 هزار تومان، ربع سکه را 272هزار تومان، هر مثقال طلا را 450هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار را 103 هزار و 900 تومان اعلام کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی هفته گذشته 1224 دلار بود که امروز به 1281دلار افزایش یافته است. بنابراین گزارش، دیروز هر دلار آمریکا 3هزار و 447 تومان، یورو 4هزار و 75تومان و پوند نیز 5 هزار و 275تومان در بازارهای داخلی خرید و فروش می‌شد.