kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
تیم ملی فوتبال، قطر را هم از سد راه برداشت

حضور ایران در جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی خود برابر قطر پیروز شد تا حضورش در جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آسیا قطعی شود.


سرویس ورزشی-

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله گروهی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت 12:30 روز پنجشنبه به وقت تهران در ورزشگاه «استرالیا» شهر سیدنی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. سردار آزمون در دقیقه 52 گل ایران را به ثمر رساند.
تیم ملی فوتبال ایران که قرمز پوشیده است در این دیدار با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، وریا غفوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان(87 امیرحسین صادقی)، مسعود شجاعی(72 خسرو حیدری)، اشکان دژاگه، احسان حاجی صفی و سردار آزمون( 61 رضا قوچان نژاد) به میدان رفت.
تقدیم پیروزی به تماشاگران
در پایان دیدار ایران و قطر کی روش سرمربی تیم ملی ایران گفت: من این پیروزی را به تمام هواداران ایرانی در استرالیا و البته هوادارانی که در ماه‌های گذشته از ما حمایت کردند و به ما ایمان و اعتماد داشتند، تقدیم می‌کنم. وی در پاسخ به سوالی درباره گل سردار آزمون به قطر و نظرش راجع به این گل، عنوان کرد:ما گل فوق‌العاده‌ای از سوی آزمون در این دیدار شاهد بودیم. چرخش‌های بازیکنانی مثل او در هنگام ضربه زدن به تیم ما کمک خواهد کرد. آزمون آینده درخشانی در فوتبال خواهد داشت و من او را یکی از بهترین بازیکنانی می‌دانم که با او کار کرده‌ام. او مهاجمی در سطح جهانی و مثل رود فان‌ نیستلروی است. من فکر می‌کنم یکی از بهترین شاگردان من بوده است که من با آنها کار کرده‌ام.
بازتاب گسترده پیروزی برابر قطر
پیروزی ایران برابر قطر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف دنیا به ویژه روزنامه‌های استرالیایی داشت. «استرالین» که پرتیراژترین روزنامه این کشور است در گزارشی با اشاره به پیروزی ایران برابر قطر از چرخش سردار آزمون و گلش برابر این تیم حاشیه خلیج فارس تمجید کرد.سایت یاهو اسپرت هم به حضور بیش از 22 هزار ایرانی در ورزشگاه سیدنی اشاره داشت و نوشت «پیروزی ایران در زمین و بیرون از زمین». اشاره این تیتر به برد سه امتیازی ایران در حضور پرتعداد تماشاگران ایرانی است؛ جایی که به نوشته این سایت تیم ملی ایران بعد از استرالیا از بیشترین حمایت تماشاگران در رقابتهای جام ملتهای آسیا برخوردار است.این سایت همچنین به صحبتهای کارلوس کی روش و آندرانیک تیموریان بعد از پیروزی برابر قطر اشاره داشته و به نقل از تیموریان نوشته است که «هواداران ایرانی در استرالیا بازیکن دوازدهم تیم ملی ایران هستند.»سایت اسپورت لایو نیز نوشت: «کی روش پیروزی بر قطر را به هواداران تقدیم کرد». روزنامه دیلی استار نیز با اشاره به چرخش آزمون در صحنه گل برابر قطر تیتر زد: «عجب چرخشی!»دو پیروزی ایران برابر تیم‌های بحرین و قطر و استقبال پرشور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه‌ها توجه مردم و رسانه‌های استرالیا به همراه داشته است. تیم ایران روز دوشنبه این هفته باید در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی امارات برود.
سفر تیم ملی به بریزبین
آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران حکایت از آن دارد که بازیکنان و اعضای کادرفنی پنجشنبه شب در سیدنی استراحت کردند و صبح دیروز ساعت 11 به وقت محلی راهی بریزبین، محل برگزاری دیدار ایران و امارات شدند. دیدار ایران و امارات روز دوشنبه آینده در بریزبین برگزار می‌شود تا تکلیف تیم صدرنشین گروه C مشخص شود.