kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

۴ تیم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مشخص شد

چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملی بسکتبال مشخص شدند.


هفته هجدهم لیگ برتر بسکتبال که با پیروزی تیم مهرام مقابل پتروشیمی بندر امام شروع شده بود با برتری تیم‌های نفت آبادان، دانشگاه آزاد تهران و شهرداری گرگان به پایان رسید. به این ترتیب تیم‌های مهرام، دانشگاه آزاد، پتروشیمی بندر امام و فولاد هفت الماس قزوین به مرحله نیمه نهایی لیگ ملی بسکتبال راه پیدا کردند.
در مهمترین بازی هفته هجدهم لیگ برتر بسکتبال تیم مهرام با نتیجه 71 بر 66 مقابل پتروشیمی بندر امام به پیروزی رسید. بازیکنان مهرام در کوارترهای اول، دوم و سوم این بازی حساس با نتایج 18 بر 12، 16 بر 12 و 17 بر 16 به پیروزی رسیدند و با وجودی که کوارتر چهارم را 20 بر 25 به حریف واگذار کردند در مجموع با نتیجه 71 بر 66 پیروز شدند. این پیروزی، جایگاه مهرام را در صدر جدول تثبیت کرد.طبق برنامه، مرحله نیمه نهایی لیگ ملی، پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که در آن مهرام به مصاف فولاد هفت الماس و دانشگاه آزاد به مصاف پتروشیمی بندر امام می‌رود. مسابقات مرحله نیمه نهایی به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود که 2 بازی مرحله گروهی نیز در آن لحاظ شده است. به این ترتیب اگر مهرام که 2 بازی مرحله گروهی را از فولاد هفت الماس برده، یک بازی دیگر را به سود خود پایان دهد با 3 پیروزی به فینال خواهد رسید.لیگ ملی بسکتبال با حضور بازیکنان داخلی و لیگ حرفه‌ای با حضور بازیکنان خارجی برگزار خواهد شد.نتایج کامل دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است: * فولاد هفت الماس 68 - شهرداری گرگان 82 * نفت آبادان  65 - پتروشیمی ماهشهر 54* دانشگاه آزاد 65 - ثامن مشهد 62 * مهرام تهران 71 - پتروشیمی بندرامام 66
جدول رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال:1-  مهرام تهران(30 امتیاز)،2- دانشگاه آزاد(29 امتیاز)،3- پتروشیمی بندر امام(29 امتیاز)،4- فولاد هفت الماس(24 امتیاز)،5- نفت آبادان(24 امتیاز)،6- پمینا اصفهان(22 امتیاز)،7- شهرداری گرگان(22 امتیاز)،8- ثامن مشهد(19 امتیاز)و 9- پتروشیمی ماهشهر(17 امتیاز)