kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
همزمان با عملیات بامدادی پلیس

خواب 69 سارق پایتخت آشفته شد

69 سارق منزل و خودرو، مالخر و کیف‌قاپ در عملیات بامدادی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.


به گزارش تسنیم، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این عملیات گفت: با توجه به اقدامات چندین روزه پلیس برای شناسایی سارقان حرفه‌ای پایتخت و همچنین با بهره‌گیری از رصد فعالیت مجرمان سابقه‌دار، بامداد دیروز عملیات گسترده‌ای برای دستگیری سارقان حرفه‌ای انجام شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: در عملیات بامدادی دیروز که در تهران و 8 شهر حاشیه‌‌ای پایتخت به صورت همزمان انجام شد، پلیس موفق به دستگیری 69 سارق منزل، خودرو، موبایل‌قاپ و کیف‌قاپ و همچنین یک باند 4 نفره مرتبط با جرایم جنایی شد.
محمدیان گفت: مجرمان دستگیر شده در قالب 12 باند مختلف در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می‌کردند و پلیس با شناسایی محدوده سرقت این سارقان موفق به دستگیری این مجرمان و 6 مالخر مرتبط با آنها شد.
وی افزود: در بین دستگیرشدگان باندی وجود داشت که اعضای این باند با زاغ‌زنی موتورسیکلت‌ها و خودروهای باربری، در ساعات اولیه روز به این باربران حمله‌ور شده و با تهدید،بوسیله سلاح سرد اقدام به سرقت بار و اجناس آنها می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه از دستگیرشدگان 120 دستگاه کامپیوتر خودرو (ECU) کشف شده است،  افزود: علاوه بر دستگیرشدگان دیروز، روز دوشنبه نیز 7 سارق کامپیوتر خودرو که عمدتا اقدام به سرقت از خودروهای 206 می‌کردند، دستگیر شدند؛ این افراد پس از شست‌وشوی ECU مسروقه، اقدام به نصب هولوگرام‌های جعلی و فروش در شهرستان‌ها می‌کردند.