kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
ارگان فارسی زبان سازمان سیا:

سخنان علی مطهری ارزشی ندارد؛ اهمیت آن در مقابله با نظام است

یک سایت ضدانقلاب و ارگان فارسی زبان سازمان سیا با اشاره به سخنان علی مطهری در مجلس، محتوای آن را در طرح موضوع رفع حصر سران فتنه بی‌اهمیت خوانده و معتقد است آنچه در این میان مهم است، مقابله وی با نظام جمهوری اسلامی است.

سرویس سیاسی-

در حالی که رسانه‌های ضد انقلاب با اشتیاق فراوان و همزمان با جلسه علنی مجلس نطق علی مطهری را پوشش داده و از وی با القابی چون فرزند ملت، نماینده شجاع مجلس و ...یاد کردند، آتش تهیه رسانه‌های ضد انقلاب در شماره‌های دیروز روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز با تلطیف بازتاب یافت گویا میان این رسانه‌ها تقسیم وظایفی صورت گرفته است و هر کدام بخشی از جنگ روانی علیه نظام اسلامی را بر عهده دارند و پوشش می‌دهند.
در این راستا یک سایت ضدانقلاب که به دلیل انتشار آگهی‌های استخدام در سازمان سیا در بین اپوزوسیون نیز به «سیانیوز» مشهور است، در مطلبی به قلم یک فتنه گر فراری و آواره، به تعریف و تمجید از علی مطهری پرداخت.
سیانیوز با اشاره به برخی مواضع علی مطهری در باره حجاب و دولت درخواست کرده است که اصلاح طلبان و ضدانقلاب فارغ از برخی مواضع فرهنگی و اختلاف نظرها در این مورد، بیشتر از وی حمایت کرده و او را ساپورت کنند!
در این مطلب با اشاره به درخواست علی مطهری برای رفع حصر سران فتنه، آمده است این سخنان اهمیتی ندارد و مسئله اساسی و مهم، مقابله وی با نظام است و مخالفان جمهوری اسلامی باید از این حرکت حمایت کنند. این فتنه گر فراری در پایان مطلب خود به مواضع علی مطهری در خصوص حجاب و زنان ساپورت پوش اشاره کرده و از برخی عناصر ضدانقلاب که مطهری را به خاطر این مسائل سرزنش می‌کنند، می‌خواهد که با عبور از این مسائل علی مطهری را ساپورت -حمایت- کنند.
سایت خبری کلمه منتسب به یکی از سران فتنه نیز ضمن حمله شدید به نمایندگان منتقد علی مطهری برای آنان پرونده‌سازی کرده و از هیچ توهینی نسبت به آنان فروگذاری نکرد.
مواضع مطهری
 صدای برخی اصلاح طلبان را هم در آورد!
از سوی دیگر به گزارش دانا نطق یکشنبه علی مطهری در مجلس شورای اسلامی که بر خلاف روشن بودن مواضع فتنه‌گران در کشور به حمایت از آنها پرداخته بود و خواستار رسیدگی به وضعیت سران فتنه شده بود، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت در این میان اصلاح طلبان بدون آن که مواضع قبلی علی مطهری را قبول داشته باشند، همگی به حمایت از وی پرداختند.
 رسانه و شخصیت‌های اصلاح طلب با پیگیری اظهارات علی مطهری به دنبال کشاندن نطق مطهری به موضوع رفع حصر هستند.
اما در این میان برخی از اصلاح طلبان با گرفتن موضعی خلاف نظر سایر هم کیشان خود از اصلاح طلبان خواستند تا موضع خود را نسبت به مطهری مشخص کنند و با صداقت بیشتری نسبت به او رفتار کنند.
در این میان بهروز شجاعی از اعضای شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب و تازه‌تاسیس ندا طی مطلبی با انتقاد از برخورد دوگانه اصلاح‌طلبان در رفتار‌های سیاسی خود، نوشت: از اصلاح‌طلبی ادعایش را داریم وقتی علی مطهری نظرش را درباره حجاب و ساپورت می‌گوید به او حمله می‌کنیم و او را از خود می‌رانیم، وقتی از حصر سخن می‌گوید می‌شود نماد شرف و باید برای دفاع از آزادی بیان از او حمایت کنیم.
وی در ادامه نوشت: ما تا جایی اصلاح‌طلب هستیم که به نفع‌مان است، وقتی کسی ما را نقد کرد وابسته به قدرت و نهادهای امنیتی است و برای اختلاف آمده است ولی آن زمان که از ما دفاع کرد برایش دست می‌زنیم و می‌گوئیم عجب آدم خوبی! کاش اصلاح‌طلبی را درست بیاموزیم و عمل کنیم.
یا پخمه‌اند یا مفروضشان پخمگی مخاطب است !
داریوش سجادی مشاور سابق کروبی نیز در مطلبی در فیس بوک خود نوشت: معرکه گردانی وقت و بی‌وقت مطهری در ماجرای حصر موید این واقعیت است که ایشان یا پخمه‌اند یا خود را به پخمگی زده‌اند یا مفروض شان پخمگی مخاطب است!
وی ادامه داد: مصداقاً اینکه علی مطهری در نُهم دی ماه جاری در گفتگو با روزنامه «مردم امروز» اظهار داشتند: «به نظر من رئیس‌جمهور و قوه قضائیه با هم می‌توانند این موضوع را (حصر) حل کنند و نباید مسئله را به رهبری حواله داد. ورود ولی‌فقیه باید فقط در مسائل حیاتی برای اسلام باشد» و در حالی که همین علی آقای مطهری شخصاً و در ملاقات حضوری و علنی با رهبری (تیر 93 ملاقات با فراکسیون شاهد) متقاضی حل مسئله حصر توسط رهبری شدند. علی رغم آنکه رهبری در همان جلسه به صراحت به ایشان گوشزد کردند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود»
بر اساس این گزارش این رفتار دوگانه اصلاح طلبان با مطهری نشان می‌دهد که آنها در پی رسیدن به اهداف خود بوده و شخص مطهری برای آنها اهمیتی ندارد.
از رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب که بگذریم واکنش گسترده شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرا و دلسوز انقلاب نیز به این سخنان گسترده بوده است.
عده‌ای بازی‌خورده پازل دشمن را کامل می‌کنند
الیاس نادران نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز گفت:  عده‌ای به بهانه حصر سران فتنه و در شرایطی که کشور در حوزه منطقه‌ای در آن قرار دارد اراده کردند تا با مطالبه محاکمه و اعدام سران فتنه، فتنه دیگری را رقم بزنند .
وی ادامه داد: این افراد در این راه از تعرض به نهادهای رسمی و قانونی و اختیارات آنها ابایی ندارند. در این بین عده‌ای بازی‌خورده تهور به خرجَ داده و پازل دشمن را کامل می‌کنند. بی‌‌اعتنا به اینکه گیرم پسر نوح باشی یا برادر حاتم طایی ولی فردا این نسبت‌َها افاقه‌ای نخواهد کرد.
بیایید برای پدرانمان زینت باشیم
خبر دیگر اینکه سیدمحسن اندرزگو، فرزند شهید سیدعلی اندرزگو در گفت‌وگو با تسنیم‌، با اشاره به سخنان حاشیه‌ساز علی مطهری درباره مسئله حصر و فتنه 88، با تأکید بر اینکه «بنده مدت‌هاست با شنیدن این مواضع آقای علی مطهری افسوس خورده و نگران آینده و اعتبار پدر ایشان هستم» خاطرنشان کرد:  اولین حرف من به جناب آقای علی مطهری آن است که برادر عزیز، قطعاً می‌دانید که آنچه امروز موجب شده رسانه‌های ضدانقلاب و برخی رسانه‌های حامی فتنه داخل حرف و عکس شما را به تیتر یک خود تبدیل کنند، نه صرفاً به‌خاطر شخص شما و حرف‌های شما، بلکه انتساب نسبی شما به یکی از بزرگان انقلاب، یعنی شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است . وی ادامه داد:  حضرت‌عالی به‌یقین می‌دانید که اگر چنین نسبتی در میان نبود، هیچ‌گاه شما و حرف‌های‌تان در رسانه‌های ضدانقلاب و حامی فتنه برجسته نمی‌شدید؛ چه آنکه حتماً خودتان نیز اذعان دارید که حرف‌های شما نه یک سری مطالب مستند و جدید، بلکه ادعاهایی تکراری است که دائماً از سوی رسانه‌ها و عناصر به‌اصطلاح اپوزیسیون نیز مطرح شده است.
فرزند شهید اندرزگو خطاب به علی مطهری ادامه داد: با توجه به آنچه عرض کردم، اولین توصیه برادرانه و خاضعانه بنده به شما آن است که بیایید مصداق حدیث شریفه امام صادق(ع) مبنی بر: کونوا لنا زیناً ولاتکونوا علینا شیناً (زینت و آبروی ما باشید، نه باعث شرمندگی ما) برای پدرانمان (شهید اندرزگو و شهید مرتضی مطهری) زینت باشیم، نه آنکه با مواضع خود که در راستای  مواضع ضدانقلاب و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی بیان می‌شود، آنها را در پیشگاه خداوند متعال و مردم انقلابی ایران شرمگین سازیم.
ببینید در کدام جبهه ایستاده اید
سیدمحسن اندرزگو، تأکید کرد: جناب آقای علی مطهری، توصیه بعدی من به شما آن است که نگاه کنید و ببینید اینک در کدام جبهه ایستاده‌اید و چه‌کسانی از مطالب شما خوشحال می‌شوند؟ شما درباره حصر از کسانی حمایت می‌کنید که پس از انتخابات سال 88 که به‌جهت مشارکت بی‌نظیر مردمی،‌ می‌رفت تا به اعتبار و حیثیت بی‌نظیری برای ایران میان ملت‌های جهان تبدیل شود، با ادعای دروغ و به خیابان کشاندن مردم، 8 ماه ناآرامی و فتنه را در کشور رقم زدند و موجب خسارات جانی، مالی و اعتباری غیرقابل حسابی برای کشور و ملت بزرگ ایران شدند. وی همچنین گفت: شما (علی مطهری) با برداشت‌های شخصی و تفسیرهای کاملاً‌ غلط و غیرحقوقی از قانون اساسی، درخواست رفع حصر افرادی را مطرح می‌کنید که قطعاً با توجه به جنایات آشکار و لطمات فراوانی که اینها به کشور و نظام وارد کردند، «حصر» کمترین اقدامی بود که شورای عالی امنیت ملی می‌توانست برای آنان مدنظر داشته باشد.
ادعای درگیری فیزیکی
در حالی که رسانه‌های ضدانقلاب مدعی درگیری فیزیکی و حتی کتک خوردن علی مطهری در مجلس شده‌اند، یکی از نمایندگان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
عزیز اکبریان تصریح کرد: ایشان در این نطق مطالبی را درباره سران فتنه و برخورد با عوامل فتنه مطرح کرد که آقای ابوترابی‌فرد که در غیاب آقای لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت،‌ مورد اعتراض واقع شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ابوترابی به صراحت خطاب به آقای ناطق گفت که این اظهارات درباره فتنه و سران فتنه نظم جلسه را برهم می‌زند و به این صورت به ایشان اعتراض کرد.
اکبریان بیان داشت: من نیز به عنوان نائب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان لازم دیدم که برای جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی به ایشان تذکر دهم و به این وظیفه قانونی نیز عمل کردم.
وی افزود: برخی دیگر از نمایندگان نیز از سر دلسوزی تذکراتی دادند و حتی برای بازگشت آرامش، ریاست جلسه دقایقی تنفس اعلام کردند.
عضو مجمع نمایندگان استان البرز در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه چرا برخی از رسانه‌ها خبر درگیری فیزیکی بین نمایندگان را مطرح کردند،‌ گفت: هیچگونه درگیری فیزیکی وجود نداشت.
قانون‌شکنی‌های فتنه‌گران قابل بخشش نیست
گفتنی است علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه بهارستان پاسخ مبسوطی به اظهارات علی مطهری ایراد کرد.
وی در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: همگان شاهد هستند که رهبری عظیم‌الشأن سال‌هاست تلاش می‌کنند که با درایت منحصر به فرد، منطقه و کشور را از خطر تکفیری‌ها در امان نگه دارند، اما متاسفانه عده‌ای معاند و یا کج فهم تلاش در نادیده گرفتن یا خنثی کردن این تدابیر کردند.
وی تصریح کرد: باز هم با لطف خداوند منان و نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری تلاش فتنه‌گران که قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشتند به شکست انجامید البته عده‌ای ناآگاهانه وارد صحنه شدند و آنگاه که متوجه عناد سران و سردمداری و دخالت خارجی‌ها شدند، به سرعت راه خود را جدا کردند، اما فتنه‌گران اصلی و اطرافیان معدود آنها نه تنها توبه نکردند و از اغتشاش‌گران و حمایت‌های خارجی  و برنامه‌های ضدمذهبی و ضدامنیتی تبری نجستند، بلکه کینه‌توزی را علیه نظام و ملت ادامه دادند.
مرندی تأکید کرد: حال با توجه به اینکه رئیس جمهور پیوسته در نطق روز جمعه بر تمکین بر قانون تأکید داشته و دارند از آنجا که فتنه‌گران قانون‌شکنی‌های فراوان داشتند طبیعی است که آنها قابل بخشش نیستند و جای تعجب است که بعضی برای مطرح کردن خود یا رضایت بیگانگان هنوز از آنها حمایت می‌کنند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز  با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که ساحت مقدس مجلس باید محل حق‌گویی باشد، اعلام کرد: نگذارید نماینده‌ای در مجلس، تصویری دروغین از 9دی ارائه دهد.