kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

کتاب رهبر انقلاب پرفروش‌ترین کتاب ایران در جهان اسلام(اخبار ادبی و هنری)

مدیر انتشارات اعلمی بیروت با اشاره به صادرات سالانه سه میلیارد تومان کتاب از ایران به کشورهای جهان اسلام گفت: کتاب‌های رهبر انقلاب در جهان اسلام متقاضیان بسیاری دارد،‌ «اجوبهًْ‌الاستفتائات» در این میان پرفروش‌ترین بوده است.


به گزارش تسنیم، عطاء اعلمی مدیر انتشارات اعلمی با اشاره به استقبال زیاد از آثار امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در جهان اسلام گفت:‌ آثار امام‌خمینی هم در زمان حیات ایشان و هم در سال‌های معاصر بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. «جنود العقل»،‌ «دعای سحر» و... از جمله کتاب‌‌های پرفروش امام خمینی(ره) در لبنان هستند،‌ هم‌چنین کتاب‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم در لبنان بسیار متقاضی دارد،‌ «اجوبهًْ‌الاستفتائات» رهبر انقلاب یک کتاب شناخته‌شده در لبنان است که در موارد بسیاری کمیاب می‌شود،‌ چرا که بالغ بر 90 درصد حزب‌الله در لبنان مقلد ایشان هستند. سایر کتاب‌های رهبر انقلاب که شامل سخنرانی‌ها و منویات و فرمایشات ایشان نیز است،‌ در لبنان پس از عرضه ظرف مدت کوتاهی نایاب می‌شود.
وی تصریح کرد: در الجزایر و عربستان بارها به دلیل انتشار آثار شیعی به زندان ‌رفته‌ام و از شرکت در نمایشگاه‌ها نیز منع شده‌ام. در حالی که ناشران جهان اسلام به راحتی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده و اهل تسنن نیز می‌توانند در کنار شیعیان آثار خود را ارائه کنند. اما در خارج از ایران و در برخی از کشورهای عربی ما حتی اجازه عرضه قرآن را نیز در نمایشگاه‌ها نداریم.
اعلمی با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت و پاریس گفت: استقبال خوبی از نشر شیعی در این نمایشگاه‌ها انجام می‌شود و این نشان از استقبال از تفکر شیعی در دنیا حتی از سوی غیرمسلمانان دارد.
وی افزود: با این وجود در شرایط فعلی بالغ بر 300 میلیون تنها از سوی انتشارات اعلمی کتاب صادر می‌شود،‌ اگر سایر ناشران کشورهای جهان اسلام را هم به این آمار اضافه کنیم،‌ سالانه کمتر از سه میلیارد تومان نخواهد بود. عمده این کتاب‌ها به لبنان برده می‌شود و از لبنان به کشورهای دیگر.