kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

حوادث کوتاه از کشور


    زلزله در بوشکان
بوشهر- ایرنا: زمین‌لرزه‌هایی به شدت 5 و 4/2 درجه ریشتر روزهای شنبه و یکشنبه حوالی بوشکان را در استان بوشهر تکان داد.
شنبه شب ساعت 20 و 33 دقیقه و 6 ثانیه‌ زلزله‌ای به شدت 5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد که خساراتی درپی نداشت.
همچنین شهردار بوشکان از وقوع زمین‌لرزه‌ای با شدت 4/2 ریشتر در این منطقه خبر داد.
نوروز بهروزی افزود: این زمین‌لرزه تلفات جانی نداشت اما سقف برخی از منازل قدیمی فرو ریخته است.
تصادف خودروهای حامل سوخت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی سیب‌سوران گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در «رحمت‌آباد بعد از سه راهی زابلی»، ماموران ضمن هماهنگی با واحدهای امدادی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
سرهنگ «آباده‌ای» افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد تصادف بین دو دستگاه خودرو وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق از نوع گازوئیل بوده که براثر شدت حادثه هر دو خودرو دچار حریق شده‌اند.
وی تصریح کرد: بر اثر این حادثه 4 نفر از سرنشینان دو خودرو جان خود را از دست دادند و مصدومان نیز راهی بیمارستان شدند.
فرار از صحنه تصادف
تبریز- خبرنگار کیهان: عصر روز شنبه 2 نفر عابر پیاده در حین عبور از عرض بزرگراه پاسداران تبریز، جان خود را از دست دادند.
در این حادثه یک جوان 19 ساله و زن 34 ساله در تصادف با خودرو زانتیا جان باختند و راننده خودرو نیز از صحنه گریخت.
انفجار در کارگاه
بهبهان - فارس: بخشدار زیدون خبر از انفجار گاز در کارخانه بیندر راه در جاده زیدون بهبهان داد و گفت: در این حادثه 2 مرد 24 و 40 ساله کشته شدند.
آرمین ساعد افزود: این حادثه ساعت 10 و 50 دقیقه روز شنبه رخ داد و منجر به تخریب کامل کارگاه شد.
وی علت حادثه را استفاده غیراستاندارد کارگران از گاز ترش خام اعلام کرد.
چراغ نفتی جان صاحبخانه را گرفت
دوره- فارس: فرمانده انتظامی دوره چگنی لرستان گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره آتش‌سوزی منجر به فوت در روستای شوراب محمودوند دوره چگنی مأموران انتظامی پاسگاه چنار و عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
یارالله عبدی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، شخصی 52 ساله ساکن روستای «شوراب محمودوند» داخل منزلش درحال استراحت بوده که خانه‌اش به وسیله چراغ نفتی دچار آتش‌سوزی شده و فوت کرده است.
وی ادامه داد: در این حادثه بخشی از وسایل منزل متوفی طعمه حریق شد.
کمباین کودک 2 ساله را بلعید
قلعه گنج- باشگاه خبرنگاران:فرمانده انتظامی قلعه‌گنج گفت: یک کودک دو ساله توسط دستگاه برداشت ذرت در یکی از کشتزارهای این شهرستان بلعیده شده و در دم جان داد.
علی پرنگ افزود: دختربچه 2 ساله بعد از رها کردن دست مادر خود به سمت کمباین رفت و توسط دستگاه بلعیده شده و در دم جان باخت.
حادثه گازگرفتگی در دزفول
دزفول- ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مرگ 2 نفر براثر گازگرفتگی در دزفول خبر داد.
«محمد افضل‌زاده» گفت: یک دختر 14 ساله و یک زن 37 ساله در اثر گازگرفتگی جان باختند. به گفته وی قربانیان حادثه اعضای یک خانواده بودند.
انفجار ترقه عروسی را تبدیل به عزا کرد
سرویس شهرستانها: به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «نیکبخت» فرمانده انتظامی فلاورجان درپی اعلام مردمی مبنی بر انفجار در خودرو وانت در یکی از کاروان‌های عروسی در این شهرستان مأموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
سرهنگ نیکبخت افزود: در قسمت بار خودرو وانت چهار سرنشین اقدام به پرتاب مواد محترقه به سمت خیابان و ایجاد آلودگی صوتی می‌کردند که مواد محترقه در دستان یکی از آنان منفجر شده که براثر شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند.وی ادامه داد: در این حادثه 3 نفر دیگر نیز مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.
توقیف 396 کیلو مواد افیونی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سراوان گفت: مأموران یگان انتظامی بخش جالق این شهرستان هنگام گشت‌زنی و ایست و بازرسی در ورودی شهر جالق به یک دستگاه خودرو زانتیا مشکوک شده، و دستور ایست دادند. سرهنگ داوودی افزود: سرنشینان خودرو که عرصه را بر خود تنگ دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرده و با کمک گرفتن از یک دستگاه خودرو دیگر از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودرو متهمان مقدار 379 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و مقدار 17 کیلو و 200 گرم تریاک کشف کردند.
انهدام باند قاچاق و لابراتوار هروئین
کرج- واحد مرکزی خبر: فرماندار ساوجبلاغ از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری 3 نفر که کار تولید هروئین را عهده‌دار بودند خبر داد. پالیزگیر گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) یک لابراتوار تولید هروئین را در بخش چهارباغ این شهرستان منهدم کردند. وی افزود: همچنین در عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) ساوجبلاغ 41 کیلوگرم هروئین و 71 کیلوگرم مواد صنعتی مخدر کشف کردند که تجهیزات آن جمع‌آوری شد.
جاسازی 100 کیلو حشیش میان نئوپان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی لرستان گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ با یک دستگاه کامیون باری از بوشهر به لرستان و کرمانشاه، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.محمد قنبری افزود: مأموران در عملیات پلیسی و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در سه راهی زانوگه شهرستان کوهدشت کامیون مورد نظر را توقیف کردند.وی ادامه داد: با دستگیری دو قاچاقچی، در بازرسی از کامیون 100 کیلو حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در داخل «تخته نئوپان» بار خودروجاسازی شده بود کشف شد.قنبری خاطرنشان کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر لرستان در عملیاتی دیگر در محورهای جنوبی استان با توقیف یک دستگاه پژو 405 و دستگیری یک سوداگر مرگ 35 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل بطری‌های نوشابه در باک 405 جاسازی شده بود کشف و در مجموع 3 سوداگر مرگ را دستگیر کردند.
پلمب انبار کالای قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از دپوی انواع کالاهای آرایشی قاچاق در یکی از انبارهای شهر یزد مطلع شدند.
سرهنگ کاکاوند افزود: مأموران تحقیقات لازم را در مورد شناسایی انبار مورد نظر آغاز کردند، و در بازرسی از این انبار بیش از 20 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی فاقد مجوز گمرکی کشف و انبار مذکور پلمب شد.
رئیس پلیس استان یزد ارزش این محموله را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در این ارتباط یک متهم دستگیر شد.
دستگیری سارقان شالیکوبی
بابل- خبرنگار کیهان: در پی وقوع سرقت‌های سریالی از شالیکوبی‌ها و واحدهای صنعتی با اقدامات پلیسی 2 سارق حرفه‌ای دستگیر شدند. این دو سارق حرفه‌ای بیش از 5 تن برنج از نوع طارم، شیرودی و فجر را به سرقت برده بودند. متهمان به هویت میلاد.ن 27 ساله و میثم -م 26 ساله از افراد شرور و تحت تعقیب بودند.