kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

تعطیلی 2 روز متوالی مدارس در استان‌های برف‌خیز

تشدید بارش برف و یخبندان دیروز نیز مدارس برف‌خیز برخی استان‌ها را به تعطیلی کشاند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، دانش‌آموزان برخی استان‌ها به ویژه اردبیل، کرمانشاه و برخی شهرهای آذربایجان غربی دیروز برای دومین روز متوالی خانه‌نشینی را اختیار کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر سرما و برودت در استان اردبیل به حدی است که مدارس اکثر مناطق این استان تعطیل اعلام شد.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش این استان مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی اصلاندوز و جعفرآباد را تعطیل اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان سرعین، نیر، نمین و هیر هم در مقاطع مختلف تحصیلی تا متوسطه دوره اول تعطیل اعلام شدند.
هم‌اکنون دمای شهر اردبیل22 درجه سانتیگراد زیر صفر است.
به گزارش خبرنگار کیهان در استان کرمانشاه هم مدارس ابتدایی شهرستان‌های سنقر، پاوه، دالاهو و جوانرود و بخش گهواره به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شده است.
به گزارش ایرنا از مهاباد، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دیروز در اطلاعیه‌ای با اشاره به تشدید بارش برف و برودت شدید هوا مدارس مقطع ابتدایی شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت را تعطیل اعلام و تاکید کرد: خیابان‌ها به شدت لغزنده هستند.
ارتفاع برف در پیرانشهر و سردشت به ترتیب 30 و 43 سانتیمتر گزارش شده است.
واحد مرکزی خبر هم در گزارشی درباره وضعیت جوی خراسان رضوی از تعطیلی مدارس2 مقطع تحصیلی در روز یکشنبه خبر داد و نوشت: مه غلیظ در بعضی محورهای خراسان رضوی موجب کاهش دید رانندگان شده است. مه غلیظ دیروز محورهای مشهد- کلات به ویژه گردنه گوجگی، مشهد- نیشابور محدوده ابرش و شریف‌آباد، مشهد- سرخس به ویژه گردنه مزداوند، مشهد- تربت حیدریه رباط سفید و مشهد- تربیت حیدریه محدوده اسلام قلعه را فرا گرفت.بنابراین گزارش، هم‌اکنون همه محورهای خراسان رضوی باز است و تردد در آن انجام می‌شود. اداره پیش‌بینی هوای خراسان رضوی اعلام کرده است: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی استان بیانگر ادامه بارش‌ها در خراسان رضوی است.
محاصره 25 خودرو در کولاک خوزستان
 خبرنگار ما از اهواز گزارش داد که جمعیت هلال احمر خوزستان اقدام به رهاسازی 25 خودرو گرفتار در کولاک منطقه «تاراز» خوزستان کرده است.
علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این باره گفت: در پی بارش سنگین برف و کولاک در منطقه تاراز از توابع شهرستان انریکا عملیات امدادرسانی به درراه‌ماندگان آغاز شد و 25 خودرو که در محاصره برف و کولاک قرار گرفته بودند رهاسازی و 120 نفر را نیز به اسکان‌های اضطراری انتقال دادند.
بارش برف و کولاک منجر به بسته شدن جاده و محور تاراز تا گردنه‌های چری در حوزه استان چهارمحال و بختیاری شده است.
ورزقان 23 درجه زیر صفر
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: طی 24 ساعت گذشته ورزقان با 23 درجه زیر صفر دما سردترین نقطه استان بوده است.
محمد اشجعی دیروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار داشت: کلیبر با دمای 3 درجه بالای صفر به عنوان کمترین تجربه‌کننده سرما در آذربایجان شرقی گزارش شده است.
وی درباره مرکز استان نیز افزود: در همین مدت تبریز با 2 و 7 دهم درجه زیر صفر سرما را در کمترین و بیشترین ساعات تجربه کرده است.