kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

کوتاه اقتصادی



* در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و سازمان بورس و اوراق بهادار تدوین شیوه‌نامه آموزشی برگزاری دوره‌های آموزشی توسط واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور و طراحی مرتبط با بازار سرمایه در دستور کار کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان دو مجموعه قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه(سنا)، در تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر مشارکت در تهیه سرفصل، ترجمه، تالیف، تدوین متون و چاپ و نشر منابع و بسته‌های آموزشی مورد نیاز بازار سرمایه استفاده از توانمندی‌های علمی - تخصصی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی تاکید شده است.
* مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه تولیدات دنا فقط صادر خواهد شد،  گفت: تنها به افرادی که قبلا برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، دنا را با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه خواهیم کرد، فرآیند تحویل این خودرو از هفته آینده شروع می‌شود. هاشم یکه‌زارع در پاسخ به این سوال که با قطعی شدن قیمت دنا چه برنامه‌ای برای تحویل این خودرو به خریداران دارید؟ اظهار داشت: قیمت دنا سه‌شنبه هفته گذشته از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ شد و پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که عرضه این خودرو در داخل صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل دنا تنها در برنامه صادرات ایران خودرو قرار گرفت. وی با بیان اینکه فرآیند تحویل دنا به خریداران از هفته آینده آغاز می‌شود، توضیح داد: از شنبه هفته آینده دعوتنامه‌های تحویل دنا برای خریداران ارسال خواهد شد و به این ترتیب این خودرو را با قیمت مصوب شورای رقابت به 10 هزار نفر خریدار آن تحویل خواهیم داد.
* مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام کرد: از اول بهمن ماه امسال فروش بلیت هواپیما با ثبت شماره ملی مسافران الزامی می‌شود. مرتضی دهقان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: نظر به ضرورت احراز هویت موثر اشخاصی که با هواپیما اقدام به انجام مسافرت درمسیرهای داخلی می‌کنند ثبت‌ شماره ملی به هنگام تهیه بلیت الزامی شد. وی افزود: طی بخشنامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ابلاغ شده است، از تاریخ 1393/11/1 ثبت کد ملی اتباع ایرانی و یا شماره گذرنامه اتباع بیگانه که قصد خرید بلیت و انجام مسافرت در مسیرهای داخلی کشور را دارند در سیستم نگهداری جا و فروش بلیت الزامی می‌شود. دهقان یادآور شد: در صورت عدم انطباق اطلاعات ثبتی با کارت شناسایی مسافران از پذیرش آنان در فرودگاه حسب مورد ممانعت به عمل می‌آید.
*رئیس بانک توسعه اسلامی و مدیرعامل بانک‌پاسارگاد به‌منظور تبادل‌نظر، گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه، با یکدیگر دیدار کردند.
در این جلسه که در محل ساختمان‌مرکزی بانک‌پاسارگاد برگزار شد، محمدعلی المدنی رئیس بانک‌توسعه اسلامی، مهدی حمزه‌ای سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان کنفرانس اسلامی، سیف‌اله عابد مدیرارشد برنامه‌های بانک توسعه اسلامی در جمهوری‌اسلامی ایران، علی فلاحی نماینده منطقه‌ای بانک توسعه اسلامی در جمهوری‌اسلامی ایران و دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد برخی از اعضای هیات‌مدیره، مشاوران و مدیران بانک‌پاسارگاد حضور داشتند. این جلسه با هدف بررسی مسائل روز به ویژه در حوزه بانکداری، اقتصادی، توسعه روابط و همکاری‌های بیشتر برگزار شد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره های 3314، 3315، 3364، 3365، 3380 الی 3384 ، 3311، 3390 الی 3399 از امروزحداکثر به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.