kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

توافق دوجانبه برای صادرات محصولات ایرانی به روسیه

معاون نظارت بر بهداشت نباتی و دامپزشکی روسیه از توافق ایران و روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی ایران به روسیه خبر داد.


الکسی الکسینکو با اشاره به مذاکرات هیئت روسی با هیئت ایرانی درخصوص صادرات محصولات کشاورزی و دامی ایران به روسیه، افزود: طرف ایرانی حاضر است از شیرتازه تا پنیرهای سفت را به روسیه صادر کند، ضمن آنکه به غیراز لبنیات، ماهی و محصولات دریایی، انواع سبزیجات و میوه‌جات صادر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در نخستین مرحله شانس صادرات میگو از آبهای خلیج فارس و ماهی قزل‌آلا که در ایران پرورش داده می‌شود، بیشتر است و علاوه بر این بزودی امکان ارسال میگو و خرچنگ دریایی به صورت هوایی نیز فراهم می‌شود.
الکسینکو خاطرنشان کرد: در مجموع در ایران برای صادرات 20 هزار تن ماهی قزل آلا با کیفیت بالا و حداقل 3هزار تن میگو و محصولات دریایی برنامه‌ریزی شده است.
معاون سرویس فدرال نظارت بر بهداشت نباتی و دامپزشکی روسیه اضافه کرد: در حال حاضر متخصصان سازمان دامپزشکی روسیه اجازه صادرات به 20 شرکت ایرانی را داده‌اند.
وی افزود: پرداخت‌ها به صورت ملی و یا مبادله کالا (تهاتر) صورت می‌گیرد.
الکسینکو از ارسال سریع گوشت مرغ ایران به روسیه خبرداد و گفت: واحدهای مرغداری ایران فوق مدرن است و مشکلی برای واردات گوشت‌مرغ ایران نخواهیم داشت.