kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
نماینده دشتستان:

توقف عملیات اجرایی سد دالکی صحت ندارد

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس گفت: برخی شایعات پخش شده در میان مردم مبنی بر توقف عملیات اجرایی سد دالکی صحت ندارد و هیچ‌گونه وقفه‌ای در روند کار این پروژه ایجاد نشده است.


حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد افزود: محیط زیست، ایرادات و اشکالاتی بر پروژه احداث سد دالکی وارد کرده اما تاثیری بر روند اجرای آن نداشته و در حال پیگیری برای حل مشکل هستیم.
وی گفت: توافقاتی میان حوزه آب منطقه‌ای کشور و استان بوشهر و محیط زیست صورت گرفته است و اشکالات محیط زیستی وارد شده با کار کارشناسی به حداقل رسیده است.
نماینده دشتستان افزود: در روزهای اخیر با حضور معاون وزیر نیرو، وضعیت سد دالکی بررسی و موانع و حل مشکلات فراروی سد، اعتبارات و مشکلات پایین دست این پروژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در تکمیل این سد شتاب شود.
وی افزود: اکنون کارهای اولیه و زیرساخت‌ها و راه دسترسی سد دالکی در دست اجراست و در مجموع بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه این سد اعتبار لازم است که تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح مهم و ملی در حال پیگیری است.
موسوی‌نژاد گفت: با تکمیل سد دالکی 13 هزار هکتار از اراضی دشتستان آبیاری می‌شوند و باعث افزایش تولیدات و اشتغال‌زایی بالایی در منطقه خواهد شد.
وی راه‌اندازی این سد را باعث ایجاد بیش از 10 هزار شغل مستقیم در منطقه دانست.