kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

پایان گاز‌رسانی به 120 روستای لرستان تا پایان امسال

استاندار لرستان گفت: طرح گاز‌رسانی به 120 روستای استان تا پایان امسال به بهره‌داری می‌رسد.


هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و 570 روستای بالای 20 خانوار در لرستان وجود دارد که طی سالهای گذشته تنها 360 روستا گازرسانی شده‌اند.
وی تصریح کرد: طرح گاز رسانی به 253 روستا نیز امسال در دستور کار قرار گرفته که این میزان معادل 65 درصد حجم گازرسانی روستایی در ادوار گذشته بوده است.
بازوند با بیان این که طرح گازرسانی به 120 روستای باقی مانده تا امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: استان لرستان در فروش 720 میلیارد دلاری نفت بهره چندانی نبرده و در سالهای گذشته برای توسعه تنها به دولت تکیه کرده است.
وی با اشاره به این که 410 کیلومتر  از خطوط لوله نفت کشور از لرستان عبور می‌کند، تصریح کرد این خطوط لوله نفت جز تهدید برای استان ما سودی ندارد که این خود مصداق فرصت سوزی است.
استاندار لرستان با تاکید بر این که لرستان یکی از پنج استان امن کشور است، افزود: زمینه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از لحاظ امنیتی به خوبی فراهم شده و زیر ساخت‌های توسعه نیز باید به طور کامل ایجاد شود.
بازوند افزود: امروز حضور بخش خصوصی در لرستان به خوبی دیده می‌شود و این استان که در گذشته در جذب سرمایه‌گذار عقب بود، به خوبی پیشرفت کرده و ما شاهد حضور بخش خصوصی در این استان در زمینه‌های مختلف هستیم.