kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
روحانی در دیدار نخست وزیر سوریه:

پایداری ملت و ارتش سوریه ثابت کرد نمی‌توان خط مقاومت را شکست

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی‌توان با کمک‌های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی  روز گذشته و در دیدار وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه ملت و ارتش سوریه در طول چهار سال توانستند به‌خوبی در برابر توطئه‌ها و جنگی تمام عیار ایستادگی کنند، اظهار داشت: امروز افکار عمومی جهانیان متوجه این واقعیت شده است که ارتش و مردم سوریه در برابر گروه‌های تروریستی و توطئه‌های خارجی مبارزه می‌کنند.
 وی افزود: جنایات و شرایطی که گروه‌های تروریستی در عراق به‌وجود آوردند باعث شد تا ماهیت آنها بیش از پیش آشکار شود و توطئه‌ای که توسط دشمنان علیه منطقه و اسلام طراحی شده بود، مشخص‌تر شود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست‌ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی‌توان با کمک‌های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست و یا یک دولت مشروع را سرنگون کرد.
روحانی با تاکید بر اینکه مسایل سوریه تنها در چارچوب گفت‌و‌گو و مذاکرات سیاسی داخلی حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: آرزوی دولت و ملت ایران بازگشت ثبات و امنیت به سرتاسر سوریه و بازگشت آوارگان سوری به خانه و زادگاهشان است.
نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم بشار اسد به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و دولت و ملت ایران، گفت: دولت و ملت سوریه قدردان دولت و ملت ایران هستند که طی چهار سال جنگ ظالمانه علیه سوریه ما را حمایت کرده اند.
گروه‌های تروریستی به تحریک
 رژیم صهیونیستی وارد سوریه شده‌اند
 همچنین نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و سوریه برگزار شد. اسحاق جهانگیری اظهار داشت: جایگاه سوریه در جهان اسلام و در خط مقاومت جایگاهی ممتاز بوده و هست، اما دشمنان و به‌خصوص رژیم صهیونیستی با همراهی برخی کشورهای منطقه در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کردند که به موقعیت سوریه آسیب بزنند.
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر تا پیش از این تجاوز تردیدی وجود داشت که گروه‌های تروریستی با دخالت و تحریک رژیم صهیونیستی وارد سوریه شده‌اند امروز دیگر در این زمینه تردیدی وجود ندارد.
نخست‌وزیر سوریه نیز در این نشست هدف از سفر خود به ایران را تقویت هماهنگی و همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در این سفر به دنبال افزایش همکاری‌ در بخش‌های اقتصادی و همچنین اجرای طرح‌های مشترک میان دو کشور هستیم.
وی از تهران به عنوان پایتخت مقاومت یاد کرد و تاکید کرد: دولت سوریه از حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری و بازسازی سوریه استقبال می‌کند و آمادگی دارد امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
 لزوم پرهیز از سیاست‌های ضدامنیتی از سوی کشورهای منطقه
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه  گفت: تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوائی سوریه اقدامی علیه حاکمیت و امنیت ملی این کشور و در راستای حمایت از تروریست‌ها بوده و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورها باید پاسخی قاطع به این تجاوزات به منظور جلوگیری از تکرار آن دهند.
وی طرح پیشنهاداتی چون ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه را اقدامی غیرقابل قبول و درمسیر تضعیف مقاومت، دولت و ملت سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای منطقه باید با درک صحیح نسبت به تهدیدات شکننده تروریسم از اتخاذ سیاست‌های منفعت‌گرایانه و ضدامنیتی اجتناب کنند.
وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های گسترده ایران بر استمرار حرکت سوریه در حمایت از جبهه مقاومت و تداوم تلاش برای تامین امنیت و رفاه اقتصادی برای مردم این کشور تصریح کرد.