kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
در بیانیه کنگره بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام تاکید شد

پدیده نوین پیاده‌روی حسینی نشانه‌ای در هندسه قدرت جهانی است(اخبار دانشگاه)

سومین کنگره بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام در کربلا با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.


در این بیانیه آمده است: دانشجویان مسلمان به عنوان نخبگان جوان جامعه در سراسر جهان علی‌رغم تمام موانع و دام‌هایی که در برابر آنها قرار داده شده است با همت بلند، غیرت دینی و عزم پولادین می‌توانند سهم بزرگی در روند تحول هندسه قدرت جهانی، آزادی انسان، نابودی صهیونیسم و استکبار جهانی و دیکتاتوری‌های دست‌نشانده آنها در منطقه و سایر نقاط دنیا، تحت حاکمیت ارزش‌های معنوی الهی و اسلامی داشته باشند.
این بیانیه می‌افزاید: در شرایطی که جاذبه مکتب نجات‌بخش اسلام و گرایش به اسلام‌خواهی روز به روز در دنیا در حال افزایش است بیشترین سرمایه‌گذاری نظام سلطه و شبکه شیطانی صهیونیسم جهانی با هدف وارونه نشان دادن و ارائه قرائت‌های انحرافی از اسلام صورت می‌گیرد.
در این شرایط دانشجویان مسلمان رسالت سنگینی در معرفی صحیح، ارائه قرائت واقعی و رحمانی از اسلام و بیگانگی آن با اسلام دروغین تکفیری‌ها بر دوش دارند.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: بی‌تردید یکی از اهداف اساسی در خلق پدیده‌هایی مثل داعش توسط آمریکا و اسرائیل، تشدید اختلافات مذهبی و تبدیل آن به درگیری‌های خونین برای جلوگیری از وحدت جهان اسلام است. به همین دلیل پرهیز از گسترش دامنه اختلافات مذهبی و ید واحد بودن در برابر دشمن مشترک و ایجاد همگرایی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از موضوعات اولویت‌دار نخبگان جهان اسلام خصوصا دانشجویان مسلمان است.