kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
از حمایت چمران تا ادامه ابهامات در خصوص انتخابات پیش رو

رضازاده می‌تواند رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بماند؟!

با ادامه ابهامات در خصوص ریاست حسین رضازاده بر فدراسیون وزنه‌برداری، بهتر است وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی یکباره برای همیشه مشخص کنند که بالاخره عضویت در شورای شهر یا نمایندگی مجلس شغل محسوب می‌شود یا خیر؟!


سرویس ورزشی-

در شرایطی که هفته گذشته وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد حسین رضازاده باید تا آخر هفته از میان عضویت در شورای شهر تهران و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری، یکی را انتخاب کند وگرنه وزارتخانه برای وی تصمیم‌گیری می‌کند، تا به امروز خبری در خصوص این موضوع مخابره نشده است.
هفته گذشته محمود گودرزی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: درباره شورای شهر قانون مشخص کرده که این سمت شغل است و هیچ مدعی‌ نیز بر خلاف آن وجود ندارد. اعضای شورای شهر اجازه شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها را ندارند. آقای رضازاده از قبل بوده و من اخیرا به او و معاون ورزش قهرمانی کتبا نامه زده‌ام که از آقای رضازاده بخواهید یک جا را انتخاب کنید. او نیز تا آخر هفته ملزم است پاسخ بدهد.
او ادامه داد: رضازاده یا به شورای شهر برود یا در فدراسیون بماند. اگر او ترجیح بدهد در هر دو پست بماند، آنگاه ما هم ترجیح می‌دهیم که یکی از این سمت‌ها را از او بگیریم و اجازه ندهیم فعالیت کند. امیدوارم تا آخر هفته این اتفاق بیفتد.
البته در پایان هفته گذشته اتفاقی رخ نداد و رضازاده به صورت همزمان به فعالیت‌هایش در فدراسیون وزنه‌برداری و شورای شهر تهران ادامه داد.
حمایت رئیس شورای شهر از رضازاده
سکوت رضازاده در قبال صحبت‌های وزیر ورزش ادامه داشت تا اینکه روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر تهران به حمایت از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری پرداخت و گفت: دلیلی ندارد رضازاده استعفا دهد چون نامه‌ای از سازمان بازرسی نیامده است.
مهدی چمران در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم، در خصوص اولتیماتومی که وزارت ورزش به حسین رضازاده داده تا وی از یکی از سمت‌های خود (شورای شهر یا فدراسیون وزنه‌برداری) استعفا دهد، اظهار داشت: به چه دلیل رضازاده باید استعفا دهد؟ رضازاده تا آخرین روز کار در شورای شهر خواهد بود و استعفا دادن وی معنی ندارد.
وی ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس که از عزیزان من است به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده و رضازاده هم می‌تواند در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. بی‌دلیل برای رضازاده مشکل ایجاد کرده‌اند. ما از مسیر درست پیش خواهیم رفت و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
این قسمت از صحبت‌های چمران اشاره‌ای است به ریاست مهدی هاشمی در فدراسیون تیراندازی. وی نیز با وجود آنکه نماینده مردم تهران در مجلس است، به عنوان رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به تازگی نیز برای مدت چهار سال دیگر رئیس فدراسیون تیراندازی باقی ماند.
وزارت ورزش تکلیف را روشن کند
با روند حاکم بر ورزش و صحبت‌های رئیس شورای شهر تهران، بهتر است وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی یکباره برای همیشه مشخص کنند که بالاخره عضویت در شورای شهر یا نمایندگی مجلس شغل محسوب می‌شود یا خیر؟!
اگر شغل محسوب نمی‌شود، به چه دلیل در گذشته دنیامالی مجبور به کناره‌گیری از ریاست فدراسیون قایقرانی شد و همان فشارهای گذشته حالا روی حسین رضازاده است و اگر شغل محسوب می‌شود چگونه است که مهدی هاشمی هم نماینده مجلس است و هم رئیس فدراسیون تیراندازی و از سوی دیگر علیرضا دبیر نیز علاوه بر عضویت در شورای شهر تهران، به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک فعالیت می‌کند؟!
لازم به یادآوری است که بر اساس اعلام دبیر فدراسیون وزنه‌برداری، 6 دی ماه ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون آغاز خواهد شد. به گفته مسعود قاسمی از 6 دی ماه ثبت‌نام از نامزدهای احراز ریاست فدراسیون وزنه‌برداری آغاز خواهد شد تا پس از آن درباره زمان انتخابات تصمیم‌گیری شود.