kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

کوتاه از ایران



 برداشت هندوانه شب یلدا
بیش از 105 هزار تن هندوانه ویژه شب یلدا در استان خوزستان برداشت شد. با پایان یافتن برداشت هندوانه در خوزستان، 105هزار تن هندوانه شب یلدا از این استان راهی بازار شد تا نیاز بازار به هندوانه شب یلدا رفع شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال سه هزار و 400هکتار از زمینهای کشاورزی استان به زیر کشت هندوانه رفت. هندوانه تولیدی خوزستان علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، فارس و چهار محال و بختیاری ارسال می‌شود.
قاسمی‌نژاد افزود: شهرهای رامهرمز، شوش، اندیمشک، دزفول، بهبهان و شوشتر از شهرهای عمده تولید هندوانه در استان است.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای
اراک- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته پژوهش، سی‌امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه اراک گشایش یافت.
رئیس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: این نمایشگاه در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای در فضایی به وسعت 600 مترمربع در قالب 23 غرفه نمایشگاهی برپا شده است. محمدتقی شجاعی افزود: در این نمایشگاه حدود 500 قلم شامل چرخه سوخت و نیروگاه کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای ارائه شده است.
مهم‌ترین اقدام در طرح سلامت
بابلسر- فارس: مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه درمان بیماری افسردگی از مهم‌ترین اقدامات در طرح تحول سلامت است، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا از ابتلای مردم به بیماری‌های روانی جلوگیری شود.
احمد حاجبی در حاشیه همایش ملی سلامت روانی در بابلسر افزود: در گذشته در کشور ما به روانشناسان با دید خوبی نگاه نمی‌کردند، اما نگاه مردم تغییر کرده و مردم برای گذران زندگی خود در تمام جنبه‌ها به مشاور مراجعه می‌کنند پس نیاز است ما نیز زمینه‌ای فراهم کنیم تا جوابگوی نیازهای آنها باشیم.
وی با تاکید به خودمراقبتی و افزایش سطح سواد سلامت روان جامعه، شایع‌ترین اختلال در کشور را افسردگی با شیوع 12/7درصد اعلام کرد و گفت: این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.
بیمه داروهای ناباروری
قم- ایرنا: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: 40 قلم داروی درمان ناباروری برای دو میلیون و 500 زوج نابارور کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
انوشیروان محسنی بندپی افزود: جلوگیری برخی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ناباروری زوجین مانند طلاق، زوج‌های نابارور می‌توانند از مزایای بیمه سلامت برای تامین داروی باروری باشد.
وی با اشاره به فراخوان انجام شده برای ثبت‌نام افراد فاقد هر گونه بیمه در فروردین ماه سال جاری، تصریح کرد: پس از این فراخوان 8 میلیون و 500 هزار نفر با مراجعه به سایت سازمان برای صدور دفترچه درخواست دادند که پس از بررسی شرایط ثبت‌نام شدگان از این تعداد 7 میلیون و 300 هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و برای آنها دفترچه بیمه سلامت صادر شد.
محسنی بندپی با اشاره به شناسایی 700 هزار نفر فاقد بیمه در حاشیه‌های شهر تهران و همچنین 200 هزار نفر در حاشیه‌های شهر قم، خاطرنشان کرد: دولت با هدف پایش و کنترل وضعیت بیمه افراد جامعه آیین‌نامه بیمه اجباری را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمه سلامت بیش از 90 درصد هزینه‌های درمان افراد را تامین می‌کند و حتی اگر فردی به هنگام مراجعه به بیمارستان این دفترچه را نداشته باشد، نماینده سازمان در بیمارستان آن را صادر می‌کند.