kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
فرمانده نیروی انتظامی ایلام:

نظارت بر دریافت کرایه از زائران وجود ندارد

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: روزانه 5 هزار اتوبوس کار جابه‌‌جایی زائران شرکت‌کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین را در مرز مهران برعهده دارند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، سرتیپ اسکندر مومنی در نشست بررسی وضعیت تردد زائران از مرز مهران، اظهار کرد: حجم تردد در مسیرهای منتهی به مهران روند کاهشی یافته و ترافیک خودروهای مسیر نیز کم شده است.
وی افزود: تنها در دوشنبه گذشته بیش از 120 هزار زائر از این مرز وارد کشور شده‌اند.
مومنی اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری‌‌ها 650 اتوبوس برای انتقال زائران در نظر گرفته که 250 دستگاه به صورت چرخشی میان مرز و پایانه در حال تردد هستند.
فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام نیز در این نشست از 300 مورد برخورد با متخلفان در مسیرهای ارتباطی استان ایلام منتهی به مرز مهران خبر داد و گفت: 26 گشت نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و ضمن نظارت بر روند رفت و آمد خودروها امنیت زائران را نیز تامین می‌‌کنند.
سرتیپ علی دولتی ادامه داد: ایجاد توقفگاه در جنب پایانه مرزی و نصب حفاظ جاده‌ای «گاردریل» برای روان‌سازی و حل معضل ترافیکی در مسیرهای منتهی به مهران باید به طور جدی مد نظر مسئولان باشد.
وی از نبود نظارت بر دریافت کرایه از زائران توسط شرکت‌های مسافربری انتقاد کرد و گفت: این رویه زمینه نارضایتی زائران را فراهم کرده است. به گفته جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، برخی رانندگان برای مسیر مهران به تهران تا یک میلیون و 500 هزار ریال از هر نفر مطالبه می‌کنند.
از سوی دیگر، جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: 75 تا 80 درصد خودروهای شخصی زائران با بازگشت آنان به کشور از شهر مهران خارج شده‌اند. سرتیپ موسی امیری افزود: بیش از 50 هزار خودرو شخصی زائران هنگام عزیمت این افراد به عتبات عالیات در کوچه‌‌ها، خیابان‌ها، معابر و حاشیه‌ راه‌های اصلی و فرعی شهر مهران پارک شده بود که این امر، روند عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه اتوبوس‌‌ها را برای انتقال زائران با مشکل روبرو کرده بود.
وی گفت: ورود زائران از مرز مهران در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌کنیم در دو سه روز آینده تمامی زائران اربعین وارد کشور شوند. در همین حال، استاندار ایلام در بازدید از ایستگاه‌های صلواتی شهرستان ایوان گفت: زائران حسینی از مرز مهران تا کرمانشاه و اندیمشک رایگان انتقال می‌یابند. محمدرضا مروارید افزود: این جابه‌جایی زائران با اتوبوس‌های شرکت واحد صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، فرماندار دشت آزادگان گفت: با توجه به کمبود اتوبوس در عراق و حجم زائران ایرانی در کربلا و نجف گفت‌وگوهایی با مقامات محلی مرزی انجام شده تا بتوانیم حدود100 دستگاه اتوبوس به این شهرهای مقدس اعزام کنیم.
عبدالرحیم ناطقی افزود: مقامات مرزی عراق این موضوع را با حسن نیت کامل پیگیری کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر اتوبوس‌ها از گذرگاه مرزی چزابه به سمت عراق حرکت کنند.