kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
استاندار خبر داد

نیاز 2 طرح بزرگ زنجان به 465 میلیون یورو

استاندار زنجان گفت: برای اجرای پروژه پتروشیمی استان حدود 265 میلیون یورو برای دو خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین هم معادل 150 تا 200 میلیون یورو نیاز است.

زنجان - خبرنگار کیهان:

«جمشید انصاری» در جلسه‌ای که با حضور قائم‌مقام صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک‌های استان و سرمایه‌گذاران استانی تشکیل شده بود، گفت: بر اساس سیاست‌های کلی، سرمایه‌گذاری منابع صندوق توسعه ملی باید به صورت ارزی و به سرمایه‌‌‌گذاری‌های زاینده و فزاینده اقتصادی اختصاص یابد.
وی با ابراز تاسف از ایجاد رقابتی منفی بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور در جذب سهم از منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: متاسفانه در کشور بین استان‌‌ها، بخش‌ها و دستگاه‌ها به صورت ضمنی یک تقسیم‌بندی و سهم‌دهی بوجود آمده و هر دستگاه در هر استان تلاش می‌کند تا بصورت رقابتی سهم بیشتری از منابع صندوق را دریافت نماید در حالی‌که منابع صندوق باید برای سرمایه‌گذاریهای بنیادین با ارزش بالا مصرف شود.
انصاری افزود: منابع صندوق توسعه ملی که می‌توانست در شرایط دشوار برنامه پنجم، فرصتی برای رفع مشکلات بنیادی کشور باشد، بیشتر صرف اعطای وام‌های ارزان قیمت در بخش‌های ریالی شده و کمتر در راستای اهداف صندوق مورد استفاده قرار گرفته است.