kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱

آلمانی‌ها رتبه نخست گردشگران غیرمسلمان حرم مطهر رضوی

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: امسال شهروندان آلمانی گوی سبقت را از دیگر گردشگران غیرمسلمان در دیدار از بخش‌هایی از حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد ربوده‌اند.


حجت‌الاسلام «علی باقری» افزود: از ابتدای امسال تاکنون 13هزار گردشگر مذهبی از کشورهای مختلف دنیا به حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد آمده‌اند که از این تعداد هشت هزار گردشگر غیرمسلمان بودند.
وی گفت: گردشگران غیرمسلمان از قاره‌های آمریکا، اروپا و جنوب شرق آسیا بودند که از بین آنان آلمانی‌ها از قاره اروپا بیشترین تعداد گردشگران را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: ژاپنی‌ها و چینی‌ها نیز از بین گردشگران کشورهای جنوب شرق آسیا بیشترین تعداد را در بین گردشگران غیرمسلمان داشتند.
باقری گفت: برخی از گردشگران غیرمسلمان متاثر از فضای معنوی حرم مطهر امام رضا(ع) حتی اقدام به نذر می‌کنند به‌گونه‌ای که مقادیری پول نقد را نذر حرم منور رضوی و زائران نیازمند می‌کنند.
وی بیان کرد: اشتیاق برای مسلمان شدن در بین گردشگران غیرمسلمان نیز بسیار بوده به‌طوری که امسال هفت نفر از همین گردشگران به دین اسلام مشرف شدند.
وی افزود: طی چند روز اخیر شمار مسلمانان اهل سنت از کشورهای مختلف عربی که با پای پیاده به حرم مشرف شدند بسیار قابل توجه بوده است.
باقری گفت: تشرف زائران مسلمان غیرایرانی به صورت کاروانی به ویژه با پای پیاده تا 10 روز پس از سالگرد شهادت امام رضا(ع) نیز ادامه خواهد داشت.