kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

30 درصد دانش‌آموزان یزدی چاق هستند

رئیس مرکز درمانی و تحقیقات دیابت استان یزد گفت: در حال حاضر 30 درصد دانش‌آموزان استان یزد مبتلا به چاقی و اضافه وزن و 15 درصد مبتلا به کبد چرب هستند که به طور مستقیم با کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب ارتباط دارد.

یزد- خبرنگارکیهان:

رئیس مرکز درمانی و تحقیقات دیابت یزد با اعلام این خبر افزود: دانش‌آموزان یزدی به عنوان کم‌تحرک‌ترین دانش‌آموزان کشور شناخته شده‌اند و این امر سبب شده تا دیابت در مدارس ما روز به روز افزایش پیدا کند و شاید دلیل این امر، توجه صرف والدین و مربیان به درس دانش‌آموزان باشد و همین امر نیز باعث 20 سال صدرنشینی‌ یزدی‌ها در کنکور بوده است.
مسعود رحمانیان اظهار داشت: دلیل آمار بالای دیابت در یزد فقط مصرف شیرینی‌های یزدی نیست و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل در این زمینه این است که یزدی‌ها به سرعت سبک زندگیشان عوض شده و این امر آمار دیابتی‌های استان را افزایش داده است.
مدیر مرکز تحقیقات دیابت یزد نیز با بیان اینکه 100 هزار نفر در یزد دیابتی و 100 هزار نفر نیز در آستانه ابتلا هستند، گفت: دیابت به عنوان یک پدیده اجتماعی نصف جمعیت یزد را درگیر کرده است.
سیدمحمدرضا آقایی افزود: 40 تا 50 درصد مردم استان یزد درگیر دیابت هستند و 100 هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری یزد دیابت دارند و براساس تحقیقات، 100 هزار نفر دیگر نیز در آستانه ابتلا به این بیماری هستند و با احتساب خانواده‌هایی که تبعات این بیماری را به دوش می‌کشند، نیمی از جمعیت استان یزد با این بیماری و تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کنند.