kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان

رئیس جمهور با والده شهید خرازی دیدار و گفت و گو کرد

همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، رئیس‌جمهور با والده شهید خرازی دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با حاجیه خانم طیبه تابش مادر شهید حاج حسین خرازی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه کشور و انقلاب با ایثار خانواده معظم شهدا حفظ شده است، از شهید خرازی به عنوان فرماندهی بسیار توانمند و شجاع یاد کرد و گفت: در هر محور عملیاتی که لشکر امام حسین(ع ) و شهید خرازی حضور داشت ما به پیروزی در آن عملیات مطمئن بودیم.
روحانی در این دیدار که همزمان با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) انجام شد، اظهار داشت: شهید خرازی فرمانده‌ای بسیار توانمند بود و آشنایی‌ام با این شهید بزرگوار از همان اوایل جنگ بود و در عملیات‌های فتح آبادان، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس در کنار هم بودیم.
رئیس جمهور گفت: عبور از مشکلات و موانع تنها با همیاری و همکاری مردم و دعای خیر خانواده معظم شهدا و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آنان امکان پذیر است و دولت در این مسیر تمام تلاش خود را بکار گرفته است و ما را دعا کنید تا خادم این ملت باشیم.
در این دیدار مادر شهید خرازی، یک جلد قرآن کریم و کتاب خاطرات این شهید بزرگوار را به رئیس جمهور هدیه داد.
دیدار و گفت و گو با جانباز علی اوسط وکیلی
رئیس جمهور کشورمان همچنین در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به دیدار علی اوسط وکیلی جانباز روشندل ۷۰ درصد رفت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در این دیدار سرزده خطاب به این جانباز جنگ تحمیلی گفت: شما کار بسیار بزرگی انجام دادید و بینایی خود را در راه خدا از دست دادید که خداوند به شما در دنیا و آخرت اجر خواهد داد.
وی در پایان در خصوص مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه ما در چارچوب اصول نظام حرکت کرده و از این راه دست بر نخواهیم داشت، گفت: راه ما در مذاکرات اگرچه دشوار است چراکه به دشمنان ملت نمی‌توان اعتماد کرد و امروز طرف‌های غربی از روی ناچاری به پای میز مذاکره آمده‌اند، اما در این راه پرپیچ و خم با تلاش مضاعف به اهداف خود خواهیم رسید. لازم به ذکر است این جانباز سرافراز در سال 62 در عملیات خیبر بینایی خود را از دست داد و به درجه جانبازی نائل آمد.
حضور رئیس جمهور در منزل شهیدان صنیع‌خانی و خالقی‌پور
رئیس جمهور همچنین در منزل شهیدان سیدحسن و سیدمحمد صنیع‌خانی در منطقه نازی آباد تهران حضور یافت و در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه با آنان به گفت‌وگو پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار با اشاره به آشنایی خود با شهید سیدمحمد صنیع‌خانی، اظهار داشت: این شهید بزرگوار از روحیه بسیار بالا و برجسته‌ای برخوردار بود و همواره به فکر خدمت به مردم و کشور بود.
رئیس جمهوری با تجلیل از ایثار و فداکاری خانواده بزرگ شهدا گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن علیه استقلال، شرف و عزت ملت ما وارد عمل شد و خانواده‌های مؤمن و مخلص به صحنه آمده و در مقابل آن ایستادگی و فداکاری کردند و به این کار خود افتخار می‌کنند.
در این دیدار خانواده شهیدان سیدحسن و سیدمحمد صنیع‌خانی با اظهار خوشحالی از دیدار رئیس‌ جمهور خاطراتی از شهیدان خود بیان کردند.
شهید سیدمحمدحسن صنیع‌خانی در سال 1361 در حالی که دانش‌آموز 16 ساله‌ای بود در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد و شهید سیدمحمد صنیع‌خانی که فرماندهی ترابری سپاه پاسداران را بر عهده داشت، در سال 1374 بر اثر عوارض ناشی از جراحات شیمیایی و با ابتلا به سرطان خون به شهادت رسید.
حضور در منزل شهیدان خالقی پور
رئیس جمهور همچنین بطور سرزده در منزل خانواده شهیدان خالقی‌پور حضور یافت و با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والا مقام دیدار و گفت‌وگو کرد.
روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران اظهار داشت: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان بویژه خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم کرده‌اند، هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.
لازم به ذکر است اولین شهید این خانواده، شهید داود خالقی‌پور متولد 1344 در سال 1362 طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید، 2 شهید دیگر این خانواده رسول و علیرضا متولدین 1346 و 1350 بطور همزمان در سال 1367 در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید در جنوب کشور انجام شد، در کنار یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.
مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان
 بالا خواهیم برد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری همچنین همزمان با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور در شرکت صنایع شیر ایران، همراه با کارکنان این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی کشور به عزاداری برای سالار شهیدان کربلا پرداخت.
روحانی که در حاشیه این مراسم با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: ارائه شیر رایگان در مدارس به عنوان یک کار مهم برای تامین سلامت نسل آینده کشور، یکی از افتخارات دولت است که با توجه به طول مدت ارائه آن، در میان کشورهای مختلف بی‌نظیر است. رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص پایین بودن مصرف سرانه شیر در کشور گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای کودکان و نوجوانان ما تبدیل شود.
رئیس جمهوری همچنین از بخش‌های مختلف این شرکت تولید مواد لبنی و نیز نمایشگاه توانمندی‌ها و محصولات پگاه بازدید کرد.