kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تشریح کرد

جریمه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای مشمولان غایب

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شرایط پرداخت جریمه مشمولان غایب از سربازی را اعلام کرد و گفت: در سال 94 تمامی سربازان غایب تعیین تکلیف می‌شوند.


سردار موسی کمالی در نشست خبری درباره جریمه مشمولان وظیفه غایب اظهار داشت: براساس لایحه بودجه سال 94 مشمولانی که بیش از 8 سال غایب و سن آنها حداقل 27 سال و حداکثر 50 سال است و کارایی لازم را برای نیروهای مسلح ندارند و خدمت آنها کنار سایر سربازان، روحیه سربازان را خراب می‌کند و کارایی آنها را نیز کاهش می‌دهد با پرداخت جریمه تعیین تکلیف شوند.
وی افزود: میزان جریمه براساس حضور در داخل یا خارج کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت تعیین می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: میزان جریمه و نحوه اجرای این طرح براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تأیید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می‌رسد لذا در حال حاضر مبلغ 20 میلیون تا 50 میلیون تومان مد نظر است.
سردار کمالی افزود: کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده نکنند درسال 94 قانون خدمت وظیفه عمومی در رابطه با محرومیت اجتماعی (پروانه کسب، اشتغال و وام) و دستگیری آنان اعمال خواهد شد و با کسانی که آنان را به کار گیرند برخورد می‌شود بطوری که بار اول باید هزینه یک سرباز (بالغ بر سه میلیون تومان) و بار دوم هزینه سه سرباز را پرداخت کنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه میزان جریمه فردی که 8 سال غیبت کرده با فردی که 20 سال غیبت داشته متفاوت است، افزود: همچنین موضوع تحصیلات اینکه یک نفر زیر دیپلم و دیگری دکتری باشد خود در میزان جریمه تعیین‌کننده است.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در خارج از کشور هستند می‌توانند از طریق سفارتخانه جریمه خود را پرداخت و افراد داخل می‌توانند نسبت به جریمه خود اقدام کنند، گفت: اکنون آمار مشمولان غایب حدود یک میلیون و 500 نفر است.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این مقررات برای سال 94 است و از اول فروردین 94 اجرا خواهد شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح می‌خواهد سربازان غایب تعیین تکلیف شود تا دیگر سرباز غایب نداشته باشیم.
وی یادآور شد: در سال 78 حدود 360 نفر از مقررات خرید جریمه استفاده کردند.