kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

اعدام صدها عضو داعش به جرم فرار از مقابل ارتش سوریه

گروه تروریستی داعش به دلیل شکست مزدورانش از ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، 200 تن از اعضای خود را اعدام کرد.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از شبکه خبری العالم، گروه تروریستی داعش در شهر الرقه (مقر اصلی داعش در سوریه) 200 تن از اعضای خود را به دلیل فرار از  جنگ با ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور اعدام کرد.
ضربات سنگین ارتش سوریه به عناصر مسلح داعش از 10 روز پیش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور آغاز شده و این امر باعث گردیده تا عناصر داعش یا فرار کنند یا به هلاکت برسند. با مشاهده این اوضاع سرکردگان داعش دستور دادند 200 تن از افرادی را که فرار را به قرار ترجیح داده بودند اعدام  کنند.
ارتش سوریه همچنین شمار زیادی از تروریست‌های داعش را که برای نفوذ به منطقه مجاور مرز لبنان تلاش می‌کردند به هلاکت رساند. در حومه حمص، استان حماه و حومه ادلب نیز تعداد زیادی از تروریست‌ها در درگیری با نیروهای ارتش به هلاکت رسیدند.
تعداد کشته‌ها و مجروحان تروریست‌های داعش در جبهه‌های مختلف سوریه به حدی زیاد است که تروریست‌ها برای انتقام گرفتن از نظام سوریه با استفاده از بمب‌هایی که با سیلندرهای گاز ساخته‌اند و آن را «توپخانه جهنمی» نامیده‌اند به شهروندان بی‌گناه حمله می‌کنند. دیده‌بان حقوق بشر بحرین که نزدیک به مخالفان سوریه است با تایید این خبر اظهار داشت که تاکنون 311 شهروند سوری از طریق این بمب‌ها کشته شده‌اند.
دو‌سوم از این تلفات که بالغ بر 203 نفر می‌شود مربوط به شهر حلب است که در میان آنها 42 کودک و 25 زن هستند. 700 نفر نیز مجروح شده‌اند.