kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

طنین فریاد «مرگ بر آل خلیفه» در مراسم تشییع پیکر شهید بحرینی

مراسم تشییع پیکر شهید بحرینی با حضور گسترده مردم در شهرک کرزکان به تظاهرات ضد آل خلیفه و سر دادن شعار مرگ بر «حمد» تبدیل شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از شبکه العالم، هزاران نفر از مردم و گروه‌های سیاسی از جمله جمعیت اسلامی الوفاق بحرین روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر «عبدالکریم البصری»‌ شرکت کردند.
البصری سه‌شنبه گذشته در یک انفجار از پیش طراحی شده نزدیک مسجد امام زین‌العابدین در شهرک کرزکان بحرین به شهادت رسید. شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع این شهید شعارهایی در مخالفت با رژیم آل خلیفه سر داده و خواستار سرنگونی «حمدبن عیسی آل خلیفه» دیکتاتور بحرین شدند.
مردم بحرین همچنین بر ادامه راه شهیدان و انقلاب مردمی بحرین تا تحقق خواسته‌های مشروع خود تاکید کردند.
بحرین از 14 فوریه 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است، مردم خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و  روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان رو‌به‌رو شده است.
گزارش ماهانه جمعیت حقوق بشر بحرین از 147 مورد بازداشت در ماه گذشته میلادی خبر می‌دهد که یک‌سوم آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
طی سه سال گذشته تعداد زیادی از شهروندان بحرینی نیز به شهادت رسیده مجروح یا معلول شده و تعدادی دیگر نیز در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند.
تلاش برای متوقف ساختن پایگاه نظامی در بحرین
نمایندگان حزب کارگر انگلیس در خصوص ساخت پایگاه نظامی این کشور در بحرین به شدت ابراز نگرانی کرده و در تلاش برای متوقف کردن آن هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه مرآت البحرین، حزب کارگر انگلیس جنبشی را برای متوقف کردن ساخت یک پایگاه نظامی انگلیسی در بحرین به راه انداخته است.
این جنبش که از چند روز پیش با فعالیت 9 تن از نمایندگان پارلمان انگلیس به راه افتاده بود هم‌اکنون گسترده‌تر شده و تعداد نمایندگان معترض به امضای قرارداد نظامی با بحرین به 19 نفر افزایش یافته است.
این نمایندگان با صدور بیانیه‌ای در خصوص توافقنامه نظامی امضا شده میان لندن و منامه و تاسیس یک پایگاه نظامی انگلیسی در بحرین به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد که این توافقنامه رنج مردم بحرین را که در معرض نقض حقوق بشر از سوی دولت‌ها قرار دارند افزایش خواهد داد.
اعتراف کانادا
 به حضور در بحرین
وزیر خارجه کانادا اعتراف کرد که 25 مامور اطلاعاتی کشورش در بحرین در حال فعالیت هستند.
«جان بیرد» با اعتراف به حضور نظامی و امنیتی کشورش در منطقه خلیج فارس از وجود یک پایگاه نظامی در قطر و حضور 25 مامور امنیتی کشورش در بحرین پرده برداشت و تاکید کرد که این افراد در زمینه‌های اطلاعاتی با دولت بحرین همکاری می‌کنند.