kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

بیانیه‌ جامعه روحانیت مبارز پس از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای تاکید کرد: پویایی و حرکت رو به جلوی این نهاد روحانی، مستلزم تنظیم و روزآمدکردن سازوکارهای اجرایی آن است.


به گزارش فارس، جامعه روحانیت مبارز پس از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی به دبیرکلی خود در بیانیه‌ای آورده است:  جامعه روحانیت که از آغاز نهضت اسلامی در قالب یاران و شاگردان امام تلاشی پیگیر داشت پس از پیروزی و در دوران گذار نیز نقشی بایسته و بی‌بدیل در تحولات ایفا کرد. شهادت برخی اعضای نامدار این تشکل انقلابی، مانند استاد مطهری،‌ آیت‌الله شهید بهشتی، دکتر باهنر و دکتر مفتح، نشانگر اوج همگامی و همنوایی جامعه روحانیت با جامعه انقلابی بود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: جامعه روحانیت امروز و در آینده نیز بر میثاق پیشین خود با اسلام و انقلاب و مدیریت ولایی باقی خواهد ماند. پویایی و حرکت رو به جلوی این نهاد روحانی، مستلزم تنظیم و روزآمدکردن سازوکارهای اجرایی آن است. به این منظور شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در آخرین جلسه خود که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز را در دستور کار خود قرار داد و پس از  رای‌گیری، حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد. آیت‌الله موحدی کرمانی از موسسان جامعه روحانیت مبارز و از ابتدا تاکنون یکی از اعضای مؤثر شورای مرکزی بوده است.