kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

برپایی اردوگاه‌های اسکان زائران اربعین در مرزهای خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از راه‌اندازی اردوگاه‌های اسکان موقت ویژه ایام اربعین حسینی(ع) در مرزهای استان، از 7 آذرماه جاری خبر داد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

علی خدادادی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان امسال برای اسکان موقت و درمان اضطراری زائران اربعین حسینی، پست‌های امدادی و اردوگاه‌های موقت درمسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چزابه برپا کرده و اسکان موقت زائران تا 26 آذرماه ادامه دارد.
وی گفت: امسال در طرح اسکان اضطراری زائران عتبات در مرزهای استان، 10 پست امدادی، 2 مرکز درمانی، 2 اردوگاه اسکان موقت زائران، 2 بالگرد، 14 آمبولانس، 7 خودروی پشتیبانی امدادی، 2 خیمه نماز در مرز چزابه و 2 خیمه نماز در مرز شلمچه راه‌اندازی و برپا شده است.
خدادادی اظهار کرد: اکیپ درمانی جمعیت هلال‌احمر در سه شیفت کاری متشکل از یک پزشک، یک پرستار و یک نجات‌گر در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر خواهد بود. همچنین در اردوگاه‌های اسکان موقت، چادرهایی با ظرفیت 200 نفر برپا شده و در مرز چزابه 5 چادر 200نفره و در مرز شلمچه نیز 5 چادر 200 نفره برپا شده است.
وی افزود: علاوه بر این در مرز شلمچه، 5 چادر گروهی بزرگ و در مرز چزابه 10 چادر گروهی بزرگ دایر شده و در هر یک از مرزها نیز پست‌امدادی ویژه خواهران مستقر شده است.