kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

سکوت جریان رسانه‌ای حامی فدراسیون فوتبال! (نکته ورزشی)


سرویس ورزشی-
پس از اینکه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد حضور زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید منوط به بررسی پرونده‌ وی در کمیسیون تایید مربیان خارجی است، فدراسیون فوتبال پرونده‌ این مربی کروات را برای بررسی در این کمیسیون به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد.
مسئولان این کمیسیون قصد داشتند دیروز پرونده‌ کرانچار را بررسی کنند اما به دلیل سفر علی کفاشیان به فیلیپین این نشست به روز چهارشنبه موکول شد.
پس از بررسی کرانچار در کمیسیون تایید مربیان خارجی در روز چهارشنبه، پرونده‌ این مربی برای صدور مجوز ورود به کشور به شورای برون مرزی ارائه خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری شود. این در حالی است که به گفته علی رغبتی، دبیر کمیسیون تایید مربیان خارجی این کمیسیون نقش فنی ندارد و تنها وضعیت حضور این مربیان را از نظر حقوقی، اخلاقی و فرهنگی مورد بررسی قرار خواهد داد.
انتشار این خبر نشان‌دهنده آن است که سرانجام فدراسیون فوتبال به بی‌تفاوتی خود در قبال تیم امید پایان داده و حالا قرار است پرونده کرانچار - گزینه سرمربیگری تیم امید - در  کمیسیون تایید مربیان خارجی مورد بررسی قرار گیرد.
همان طور که انتظار می‌رفت خروج فدراسیون فوتبال از حالت انفعال با واکنشی از سوی جریان رسانه‌ای حامی کفاشیان همراه نبود؛ جریانی که تا همین چند روز قبل در شیپور مخالفت وزارت ورزش با کرانچار می‌دمید اما وقتی اصل ماجرا مشخص شد ترجیح داد سکوت اختیار کند تا کارکرد واقعی‌اش بیش از پیش برای علاقه‌مندان به ورزش فاش نشود.
با وجود چنین جریان‌هایی در رسانه‌های ورزشی، قطعا نمی‌توان انتظار داشت که کارکرد رسانه‌ها در حوزه ورزش مثبت و شایسته باشد،این همان نکته‌ای است که کارشناسان حوزه رسانه و ورزش نیز به آن اشاره داشته‌اند.
و در پایان باید عنوان داشت که ردپای برخی از عناصر جریان رسانه‌ای حامی فدراسیون فوتبال در نهادهای مهم ورزشی و فدراسیون‌های دیگر نیز مشاهده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک به ابعاد دیگری از فعالیت‌های آنها اشاره خواهد شد!