kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
وزیر ورزش اعلام کرد

حقوق چند میلیونی بعضی مدیران غیرقابل دفاع است

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین صحبت‌هایش انتقاداتی را متوجه مدیرانی کرده که حقوق چند میلیونی دریافت می‌کنند. قسمتی از تازه‌ترین صحبت‌های وزیر ورزش در ادامه می‌آید:


*فدراسیون فوتبال ما با فدراسیون فوتبال انگلیس فرق دارد چرا که فدراسیون ما از دولت ارتزاق می‌کند. آیا این فدراسیون بابت حضور خود در ساختمان آزادی وجهی پرداخت می‌کند؟ آیا حق واقعی بازی در زمین‌های ورزشی را پرداخت کرده است؟ در مجموع باید بگویم  حق فوتبال نباید بیشتر از بقیه باشد.
* نظارت به عملکرد زیرمجموعه‌های ورزشی کشور مهم است، باید بابت آنچه که می‌دهیم مطالبه هم کنیم. نظارت یعنی چه؟ من معتقدم نظارت و مراقبت بر فعالیتها بدون قدرت و اختیار به فساد می‌انجامد.
* تلاش در جهت برگزاری مجامع انتخاباتی سالم را واقعیتی انکار ناپذیر در دوره خود می‌دانم. البته باید وجوه ضعیف در انتخابات نیز مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال کاندیدایی قول می‌دهد که پس از انتخابات از شغل قبلی خود استعفا دهد و اگر نداد حکم وی را تنفیذ نمی‌کنیم.
* نمی‌دانیم خصوصی شدن دو تیم بزرگ پایتخت باعث منتفع شدن آنها خواهد شد یا اینکه به ضررشان خواهد انجامید. هم اکنون وزیر اقتصاد و دارایی مسئول خصوصی‌سازی دو تیم است و باید از آنها توضیح بخواهیم.
* برای بررسی دارایی و داشته‌های فدراسیونها استانداردی وجود نداشته است. به عنوان مثال خزانه‌دار یکی از فدراسیون‌ها که از سیستم دولتی تغذیه می‌کند ضمن سفرهای خارجی متعدد، حق ماموریتهای آن چنانی و رقم قابل توجهی را به عنوان حقوق و مزایا از فدراسیون دریافت می‌کرده است. هزینه‌ها، حقوق و مزایای چند میلیونی بعضی از مدیران غیرقابل دفاع است و من اجازه نخواهم داد چنین اتفاقی رخ بدهد.
* سازمانهایی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند باید از مجموعه قواعد وزارت ورزش و جوانان تمکین کنند.