kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
معاون دادسرای انتظامی:

سالانه 800 قاضی باید جذب دستگاه قضایی شوند

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور از کمبود محسوس قاضی در محاکم قضایی در سطح کشور خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم چهار هزار قاضی جذب دستگاه قضایی می‌شوند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رنجبر در آیین تجلیل از شش قاضی برگزیده دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال 88 تاکنون برنامه جذب این تعداد در دستور ویژه مسئولان قوه قضائیه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 930 قاضی جذب دستگاه قضایی شد، افزود: بر اساس قانون  برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس سالانه حدود 800 قاضی باید جذب دستگاه قضایی شوند.
وی ابراز داشت: امسال نیز حدود 800 قاضی جدید جذب دستگاه قضایی کشور می‌شوند.
وی با بیان اینکه آبرو، حیثیت و حقوق مردم در گرو احکام صادره از سوی یک قاضی است، افزود: بررسی‌ها نشان داده که درصد انحراف در امر حساس قضاوت در جمهوری اسلامی پایین است و پاک‌ترین افراد در این راستا مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: برای بیش از 90درصد شکایات‌ مردمی و پرونده‌های صادره در دادسرای انتظامی علیه قاضی‌ها قرار منع پیگرد صادر شده است.
وی استفاده از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی برای کاهش میزان زندانیان و جایگزین کردن مجازات‌های بازدارنده و اثرگذار اما با هزینه‌های کمتر را یکی از خلاقیت‌های مهم امر قضاوت اعلام کرد.