kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
دبیر کل حزب موتلفه:

گره زدن مذاکرات با مشکلات کشور خطای بزرگ است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: گره زدن مذاکرات هسته‌ای با مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از طرف هر کس صورت گیرد، یک خطای بزرگ است.


به گزارش تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: با تمدید مذاکرات فصل دیگری از روشنگری جمهوری اسلامی برای افکار عمومی جهان پدید آمده است تا مردم جهان، آمریکا و همپیمانان تبهکارش را بیشتر بشناسند. وی با بیان اینکه ما تاکنون درمی‌یابیم که توافقی در کار نیست، گفت: غرب پشت مذاکرات هسته‌ای مقاصد خود را مبنی بر جلوگیری از پیشرفت ایران پنهان کرده است اما تیم مذاکره‌کننده ما با ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا دست آنها را رو کرده است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج افزود: یکی از اهداف غرب، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است. آنها نیک می‌دانند که اسرائیل مورد هدف هسته‌ای هیچ کس نیست. رژیم اشغالگر قدس را بمب هسته‌ای تهدید نمی‌کند، همین موشک‌های حماس و حزب الله است که خواب خوش را برای آنها حرام کرده است. لذا ما هم معتقدیم چه توافق صورت بگیرد و چه نگیرد رژیم صهیونیستی ناامن‌تر می‌شود و این آمریکایی‌ها هستند که از عدم توافق ضرر خواهند کرد.
حبیبی تصریح کرد: گره زدن مذاکرات هسته‌ای با مشکلات سیاسی اقتصادی و فرهنگی کشور از طرف هر کس صورت گیرد، یک خطای بزرگ است. وی ادامه داد: نباید به جامعه طوری القاء شود که اگر مذاکرات به نتیجه رسید، مشکلات اقتصادی هم حل می‌شود. حل مشکلات اقتصادی نیاز به تدبیر ومدیریت قوی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد. ظرفیت اقتصادی در کشور به اندازه‌ای است که ما می‌توانیم به همه مشکلات در این حوزه فایق آییم.
دولت به دنبال اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در بودجه باشد
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دولت در آذر ماه قرار است بودجه سال ۹۴ را به مجلس ارسال کند، اظهار داشت: دولت همان دقتی را که برای دادن بودجه به مجلس در موعد قانونی ملحوظ می‌دارد، همین دغدغه را در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در بودجه سال آینده مصروف دارد.
حبیبی افزود: اعداد و ارقام برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید گویا باشد. نگاه به درون و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای به فعلیت رساندن اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه برنامه‌ریزان و مجریان اقتصادی دولت باشد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه تولید نفت در آمریکا طی یک سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است، گفت: آمریکا برای ضربه زدن به روسیه و ایران سعی می‌کند قیمت نفت را روز به روز پایین آورد. دولت در بودجه سال ۹۴ باید به این مهم توجه کند و اتکاء بودجه به نفت را به شدت کاهش دهد.
چرا سخنان فرهادی سانسور شد ؟!
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اظهار تأسف از سانسور سخنان صریح و روشن فرهادی در دفاع از اصول اظهار داشت: اینکه روزنامه‌های زنجیره‌ای سخنان صریح فرهادی مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز ماست و رهبری فصل‌الخطاب است را سانسور کنند، دلیل آن است که آنها بر خلاف شعارها و ادعاها، اغراض و مقاصد خاصی را دنبال می‌کنند. حبیبی افزود: اینکه برخی مطبوعات «کد» بدهند که هنوز در مسیر فتنه هستند، جالب است. باید هیئت نظارت بر مطبوعات در این زمینه تأملات خود را داشته باشد.