kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    زلزله در خوزستان
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/3 ریشتر شنبه شب حوالی «حسینیه» را در خوزستان به لرزه درآورد.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه در ساعت 21 و 1 دقیقه و 19 ثانیه و در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد.
«غلامحسین شرافت‌زاده» بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت: این زمین‌لرزه که موجب وحشت اهالی شد، خسارتی در پی نداشت.
عجله برای مرگ
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: ساعت 16 روز جمعه گذشته خبر واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور ده بالا به یزد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد و بلافاصله ماموران پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.
احمد مظفری افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد که پژو 405 بر اثر خروج از جاده واژگون شده و راننده بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
وی علت این سانحه رانندگی را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت بالا و لغزندگی جاده اعلام کرد.
پوست تخمه جان کودک را گرفت
ساری- فارس: سخنگوی پزشکی قانونی مازندران گفت: پوست تخمه آفتابگردان جان کودک 13 ماهه مازندرانی را گرفت.
حسین سعادت‌فر افزود: این اتفاق در روستای رئیس کلا لفور رخ داد و این کودک در حضور خانواده با خوردن پوست تخمه آفتابگردان مسیر تنفسی فوقانی و حنجره‌اش مسدود شده و جان باخت.
شکارچی انسان دستگیر شد
بروجرد- باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی بروجرد از دستگیری یک متهم به قتل فراری در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ دلیری افزود: ماموران با شناسایی مخفی‌گاه متهم به قتل، وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود اعتراف و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرد.
یادآور می‌شود، متهم شهریور ماه گذشته پس از کشتن 2 نفر با سلاح شکاری در روستای دینارآباد بروجرد متواری شده بود.
مرگ کارگر زیرآوار
دزفول - ایرنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از کشته شدن کارگر تخریب کار بر اثر ریزش دیوار 5 تنی بر روی وی خبر داد.
«عبدالحسین معظم‌فر» در تشریح چگونگی این حادثه افزود: این حادثه عصر شنبه به سازمان آتش‌نشانی اعلام و ماموران امدادی در محل حادثه در مجاورت ایستگاه آتش‌نشانی حاضر شدند و با استفاده از جک هیدرولیک جسد این جوان 20 ساله را از زیر آوار بیرون آوردند.
وی دلیل این حادثه را تخریب غیراصولی ساختمان و رعایت نکردن نکات ایمنی دانست.
تریلی شهر را به ریخت
آوج - خبرنگار کیهان: روز گذشته یک دستگاه تریلی ولوو اف هاش حامل شمش آهن که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود، در گردنه آوج ترمز برید و با خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده، با بیش از 150 کیلومتر سرعت، وارد شهر آوج شد.
خودرو مذکور پس از ورود به بلوار امام‌خمینی در مرکز شهر، سبب واژگونی چند تیر چراغ برق و دهها اصله درخت گردید و سرانجام مقابل بانک سپه آوج، خود نیز واژگون شد.
این حادثه تلفات جانی دربر نداشت اما موجب قطع برق شهر آوج و وارد آمدن بیش از 5 میلیارد ریال خسارت به 4 دستگاه خودرو پارک شده در بلوار و نیز تیرهای برق و درختان مسیر خود شده و تنها راننده و سرنشین تریلی مذکور به صورت سطحی مجروح شدند.
همچنین پراکنده شدن شمش‌های آهن و تخلیه آن بر اثر واژگونی، باعث خساراتی شد. علت این حادثه تحت بررسی است.
نجات معجزه‌آسای کارگر
فریدونشهر - فارس: کارگر ساده شهرداری فریدونشهر که در یکی از معابر اصلی شهر در کانال زیرزمینی آب سقوط کرده بود، از مرگ حتمی نجات یافت. وی هنگام فعالیت برای رفع گرفتگی یکی از کانال‌های آب زیرزمینی شهر در اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی در کانال سقوط کرد و همکارانش برای نجات وی بیش از یک ساعت تلاش کردند.
آزادی گروگان 13 ساله
رشت و کرج - خبرنگاران کیهان: پسر بچه 13 ساله‌ای که با انگیزه باج‌خواهی در استان البرز ربوده شده بود با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان از چنگال ربایندگان در شهرستان رودبار نجات یافت.
گروگانگیران که 2 جوان 25 و 27 ساله بودند هنگام خروج از استان گیلان در شهرستان رودبار شناسایی و دستگیر شدند و گروگان نوجوان رها  شد.گروگانگیران در قبال آزادی این پسر بچه یک هزار سکه طلا درخواست کرده بودند.
باند سرقت نابود شد
دزفول- ایرنا: فرمانده انتظامی اندیمشک از متلاشی کردن یک باند سارق جاده‌ای خبر داد و گفت: اعضای این باند در محورهای استان خوزستان، لرستان با کمین از خودروها دزدی می‌کردند.
اکبر کروندی افزود: در این ارتباط 7 نفر اعضای اصلی این باند دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ادامه داد: 4 دستگاه خودرو این باند که بوسیله آنها اقدام به سرقت در جاده‌های منطقه می‌کردند، توقیف شد.
تریاک خرمایی
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون عبوری که با محموله خرما از مسیر کرمان عازم شمال کشور بود مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند. سرهنگ احمدی افزود: در بازرسی از خودرو 34 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل بسته‌های خرما جاسازی شده بود کشف شد.
وی ادامه داد: همچنین عوامل دسته رزمی شهید شاهدی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهریز هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی ضمن دستگیری 3 تن از سوداگران مرگ که به صورت کوله‌باری اقدام به حمل مواد مخدر می‌کردند موفق به کشف 35 کیلو تریاک شدند.
بازداشت زمین‌خوار
سرویس شهرستانها: سرپرست پلیس آگاهی کردستان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر اینکه شخصی حدود 305 متر مربع از اراضی ملی را در یکی از مناطق گران قیمت شهر سنندج به صورت غیرقانونی تصرف و در آنجا اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ «عبدالله فاتحی» افزود: با اخذ مجوز قضایی و دعوت از کارشناسان و بازدیدهای میدانی از زمین، مشخص شد که زمین مذکور جزو اراضی ملی است.وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با اشرافیت کامل بر جزئیات پرونده موفق به دستگیری متهم شده و پس از بازجویی و ارائه دلایل متقن، متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرد.فاتحی ارزش زمین را 6 میلیارد و 540 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: متهم به مراجع قضایی تحویل و قرار مناسب برای وی صادر شد.
کشف 365 رأس دام قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی کنگاور کرمانشاه گفت: به منظور برقراری نظم و تأمین آسایش و امنیت شهروندان، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با اقتدار کامل توسط پلیس به مرحله اجرا درآمد.
سرهنگ علی‌پور افزود: کشف 365 رأس احشام قاچاق، کشف 30 عدد باتری 55 آمپر خودرویی، دستگیری 4 نفر سارق، کشف 440 کیلو البسه قاچاق و غیر بهداشتی و یک محموله تجهیزات دریافت ماهواره‌ای از دستاوردهای اجرای طرح می‌باشد.