kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی با مقاومت مردم فلسطین ناکام ماند

منابع فلسطینی از یورش مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینیان خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تحت حراست نیروهای اشغالگر از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و با فلسطینیانی که در مسجدالاقصی و اطراف آن حضور داشتند درگیر شدند.صهیونیست‌ها با اهانت به مسجدالاقصی و هتک حرمت به این مکان مقدس سعی در آتش زدن و تخریب بخش‌هایی از مسجدالاقصی را داشتند که با مقاومت فلسطینی‌ها موفق به انجام این کار نشدند.
این حمله در شرایطی صورت گرفت که نظامیان رژیم صهیونیستی با پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن فلسطینیان داشتند.
از سوی دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه‌شب یک مدرسه در شهر قدس اشغالی را آتش زده و عبارت‌های نژادپرستانه بر روی دیوارهای آن نوشتند.شهرک‌نشینان بر روی دیوارهای این مدرسه نوشته بودند مرگ بر فلسطینیان.
نظامیان صهیونیست همچنین شنبه شب به سمت یک نوجوان 15 ساله فلسطینی در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه شلیک کردند که این جوان فلسطینی به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.
گلوله شلیک شده به کمر وی از شکمش خارج شده بود و پزشکان برای نجات این نوجوان، وی را مورد عمل جراحی قرار دادند. این در حالی است که جمعه شب نیز یک جوان دیگر در نوار غزه مورد تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفته بود و هفته گذشته هم یک جوان دیگر در همین منطقه به ضرب گلوله به شهادت رسید.
از سوی دیگر قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به سمت قایق‌های ماهیگیران فلسطینی شلیک کردند. این در حالی بود که فلسطینی‌ها در نواحی مشروع صید مشغول ماهیگیری بودند.
محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی
جمع گسترده‌ای از علمای اهل سنت و شیعه ایران در بیانیه‌ای مشترک اقدامات صهیونیست‌ها در هتک حرمت به مسجدالاقصی را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: ما هتک حرمت مسجدالاقصی و بیت‌المقدس به عنوان ملجا و مامن و معبد تمامی ادیان ابراهیمی را محکوم کرده و نسبت به تداوم اعمال سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در مورد مقدسات این شهر اعلام نگرانی می‌کنیم.
بی‌تردید تداوم سیاست‌های سرکوبگرانه این رژیم علیه مردمی که در خانه خود تحت شدیدترین فشارها هستند حق ملت فلسطین برای مبارزه در راه آزادی و دفاع از مقدسات و محترمات مذهبی ایشان را محفوظ می‌دارد.
در این بیانیه تاکید شده است، آنچه امروز در آن سرزمین مقدس می‌گذرد تداوم جنایت‌های 66 ساله رژیم صهیونیستی به پشتوانه دولت‌های استعمارگر و استمرار حق‌طلبی ملتی مظلوم و سرکوب شده است که از حمایت دولت‌های مرتجع منطقه و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری ناامید شده‌اند و چشم امیدشان در راه حفظ حرمت مقدسات شهر قدس به حمایت آزادی‌خواهان جهان از ایشان و محکومیت جهانی سبعیت ارتش نژادپرست صهیونیستی است.
اسرائيل هیچ حقی ندارد
جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تقسیم فلسطین بر اساس قطعنامه سازمان ملل در سال 1947 تاکید کرد: ما هیچ حقی را برای اسرائیل در اشغال خاک فلسطین قائل نیستیم و برای پاکسازی فلسطین از اشغالگری‌های اسرائیل تلاش خواهیم کرد.در این بیانیه تاکید شده است: ما همچنان تفنگ‌های خود را تا زمان پاکسازی فلسطین از اشغالگری‌های اسرائیل در دست گرفته و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس تشکیل می‌دهیم.در ادامه این بیانیه آمده است: ما از تمامی کسانی که نام طرف عربی در مذاکرات را بر خود گذاشته‌اند می‌خواهیم تا از نمایش مذاکرات دست کشیده و به وطن خود بازگردند که هیچ‌گاه شکست را به رسمیت نخواهد شناخت.