kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

تظاهرات علیه انتخابات نمایشی در سراسر بحرین

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر این کشور، مخالفت خود را با انتخابات نمایشی آل‌خلیفه ابراز کردند.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از پایگاه خبری الوفاق، هزاران نفر از مردم بحرین در سراسر این کشور در روز شنبه تظاهرات کردند و اعتراض خود را نسبت به برگزاری انتخابات پارلمانی نمایشی رژیم بحرین نشان دادند.
شهروندان بحرینی در این تظاهرات که کاملا مسالمت‌آمیز برگزار شد شعار می‌دادند: مردم بحرین فریب نمی‌خورند و تسلیم نمی‌شوند. تظاهرکنندگان همچنین با شعار مرگ بر آل‌خلیفه، مرگ بر دیکتاتور، نارضایتی خود را نسبت به اقدامات سرکوبگرانه آل‌خلیفه نشان دادند.
این تظاهرات مسالمت‌آمیز با یورش ماموران آل‌خلیفه به درگیری منجر شد و نیروهای امنیتی رژیم با پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به تظاهرکنندگان حمله کردند.
عدم استقبال مردم بحرین از انتخابات نمایشی آل‌خلیفه باعث شد تا این رژیم برای جبران شکست خود به اقدامات انتقامجویانه متوسل شود.
دور دوم انتخابات نمایشی آل‌خلیفه در حالی پایان یافت که به گفته جمعیت الوفاق مشارکت مردم در این دور از انتخابات از 30 درصد فراتر نرفت.
الوفاق تاکید کرد، به رغم ایجاد ترس و وحشت در بین مردم از عواقب عدم شرکت در انتخابات میزان مشارکت بسیار اندک بود و مسخره بودن این انتخابات در دور دوم ادامه همان نمایش سبکسرانه هفته گذشته یا همان دور اول انتخابات بود.
جمعیت الوفاق افزود، تهدید مردم به محروم شدن از حقوق و معاش روزانه و از دست دادن کار و حق سکوت موجب شد برخی در انتخابات شرکت کنند، اما توسل به این راه‌ها خلاف قانون و به مثابه ایجاد ترش و وحشت بی‌حاصل است که از نظر قانونی و سیاسی نتیجه‌ای نخواهد داشت.
الوفاق تحریم انتخابات را پیروزی بزرگ ملت بحرین توصیف کرد.