kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
طی کنفرانسی در دمشق

80 شخصیت جهان با صدور بیانیه‌ای خواستار خاتمه حمایت آمریکا از تروریسم شدند

نمایندگان بیش از 80 کشور جهان در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در دمشق خواستار پایان حمایت غرب و آمریکا از تروریست‌ها در سوریه و منطقه شدند.

سرویس خارجی -

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم با حضور نمایندگان و شخصیت‌های مستقلی از بیش از 80 کشور عربی و خارجی در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.
شمار زیادی از نمایندگان کشورهای عربستان، کویت، مصر، تونس،‌فلسطین، بحرین، یمن، سودان، الجزایر و کشورهای عربی در این کنفرانس سه روزه شرکت کردند.
همچنین برخی اعضای کنگره آمریکا، شخصیت‌هایی از اتحادیه اروپا، هیئت‌های غیررسمی از ایران، چین و روسیه در کنفرانس مبارزه با تروریسم حضور دارند.
«وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه در افتتاحیه این کنفرانس تاکید کرد که پیامدهای تروریسم به سوی کشورهای حامی آن باز خواهد گشت.
وی افزود، مردم سوریه هیچ‌گاه تسلیم نشده و زیر بار حرف زور نرفته‌اند نخست‌وزیر سوریه گفت، برگزاری این کنفرانس در دمشق بخشی از ماموریت سوریه برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری است.
الحلقی با بیان اینکه تروریسم کنونی به مشکلی جهانی تبدیل شده است خاطرنشان کرد، با توجه به موقعیت سیاسی و جغرافیایی سوریه در منطقه حوادث این کشور بر کل دنیا تاثیر خواهد گذاشت.
تحولات میدانی
نیروهای مردمی حامی دولت سوریه روز شنبه شماری از تروریست‌های جبهه النصره را که به شهرهای استان حلب در شمال این کشور یورش برده بودند به اسارت درآوردند.
ارتش سوریه نیز پایگاه‌های تروریست‌‌های النصره را در نزدیکی شهرهای نبل و الزهرا هدف قرار داد.
منابع محلی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه نیز گزارش دادند که سرکرده کویتی  گروهک تروریستی داعش در این استان به هلاکت رسیده است.
همچنین بر اثر حملات تروریستی داعش در منطقه مرزی شهر کردنشین کوبانی دست‌کم 30 نفر کشته شدند.
به دنبال این حمله تروریستی درگیری‌‌ها میان داعش و مبارزان کرد تشدید شد.
شهر کوبانی از دو ماه پیش تاکنون صحنه نبرد میان اعضای گروه تروریستی داعش و مبارزان کرد است. کردها تاکنون در مقابل حملات این گروه تروریستی مقاومت کرده و اجازه ندادند این شهر اشغال شود.
سایر رویدادها
* روسیه اعلام کرد برای حمایت از دولت سوریه و مقابله با تروریست‌‌ها دمشق را به سامانه موشکی اس 300 مجهز خواهد کرد.
* یک روزنامه اسرائيلی اعلام کرد که جنبش حماس تمام دفاتر خود در سوریه را بسته است و آنها را به ترکیه منتقل کرده است.
* روزنامه ساندی مورنینگ نوشت، یکی از منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که یک شبکه تروریستی در انگلیس به داعش کمک می‌کند.
* کردهای ترکیه، دولت این کشور را به حمایت از داعش متهم کردند.
* رئیس امور اطلاعات سوئد اعلام کرد که حدود 300 سوئدی برای پیوستن به داعش به خاورمیانه رفته‌اند.
* روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی مدعی شد که برخی از بنیادهای خیریه مستقر در انگلیس با گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه ارتباط دارند.