kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
استاندار خبر داد

عقب‌ماندگی گیلان در بخش راه‌های روستایی

با توجه به وجود 10 هزار کیلومتر راه ریلی در کشور متاسفانه سهم استان گیلان از این راه ریلی تنها 360 کیلومتر است که این مقدار نیز به بهره‌برداری نرسیده است.

رشت- خبرنگار کیهان:

استاندار گیلان در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بازی کیاگوراب شهرستان لاهیجان با اشاره به وعده مسئولان وقت درخصوص شنیدن سوت قطار در خردادماه سال 91 اظهار داشت: رئيس‌جمهور تاکید ویژه‌ای در خصوص بهره‌برداری از این خط مهم ریلی دارند و امیدواریم با توجه به اهمیت تحقق این مهم شاهد بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن باشیم.
محمدعلی نجفی گفت: بیش از 2 هزار کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد ولی هنوز 11 کیلومتر باقیمانده از آزاد راه رشت- قزوین تکمیل نشده و در ایام تعطیلات با ورود حجم بالای مسافر به استان حرکت در این مسیر در ایام پرترافیک 8 تا 12 ساعت به طول می‌انجامد.
وی اضافه کرد: آزاد راهی که می‌توانستیم با 140 تا 150 میلیارد تومان اعتبار تکمیل کنیم اکنون باید با صرف بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبار به پایان ببریم.
نجفی از عقب‌ماندگی 10درصدی استان در بخش راه‌های روستایی نسبت به میانگین کشوری خبرداد و خواستار توجه ویژه مسئولان برای حل مشکلات استان شد.
وی با ابراز نارضایتی از عدم توسعه در بخش پروازهای هوایی استان اظهار داشت: متاسفانه استان گیلان در این بخش در قیاس با سایر استان‌ها عقب‌مانده است.