kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

بهره‌برداری از 614 طرح اقتصاد مقاومتی بسیج

614 طرح اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته بسیج در استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، اصفهان، بوشهر، و سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید. رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: 299 طرح در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.


زهرایی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 600 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.
وی ایجاد 118 کارگاه صنایع دستی، 105 کارگاه تولید ورمی کمپوست و 51 مزرعه پرورش شترمرغ را از مهم‌ترین این طرح‌ها برشمرد.
همچنین 237 طرح اقتصاد مقاومتی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید. جانشین سپاه امام‌سجاد(ع) هرمزگان در مراسم بهره‌برداری یکی از این طرح‌ها در میناب گفت: برای اجرای این طرح‌ها 7 میلیارد و 100 میلیارد تومان تسهیلات به 447 نفر پرداخت شده است.اسکندری افزود: با اجرای این طرح‌ها برای 900 نفر شغل ایجاد شد. اسکندری مهم‌ترین این طرح‌ها را پرورش دام سبک و سنگین، پرورش میگو، پرورش بلدرچین، کبک، ماهی گرمابی و مرغ بومی بیان کرد.
مسئول بسیج سازندگی اصفهان هم گفت: 74 طرح شامل هفت واحد پرورش شترمرغ، 15 واحد ماهیان سردابی و گرمابی، 10 سالن قارچ، 20 واحد دام سبک و سنگین، هفت واحد گلخانه‌ای و چهار طرح تولید ماهیان زینتی، چهار کارگاه کود کمپوست و هفت مرکز تولید صنایع دستی است که در شهرستان های چادگان، کاشان، فریدونشهر، نائین، خور و بیابانک، نطنز، آران و بیدگل، گلپایگان، فلاورجان و اردستان به بهره‌برداری رسید.
سرهنگ انوری با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 200 نفر شغل فراهم شده است افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین عباسی‌فرد رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: سه طرح بزرگ در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید. طرح تولید قارچ خوراکی در ناحیه صنعتی دشتی با تولید سالانه 80 تن قارچ، طرح پرورش زنبور و تولید عسل و طرح گلخانه تولید گوجه‌فرنگی و محصولات جالیزی از جمله این طرح‌ها است. وی گفت: برای اجرای این طرح‌ها یک میلیارد 350میلیون ریال تسهیلات از محل طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است. همچنین یک واحد پرورش 850 قطعه‌ای بلدرچین هم در شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.