kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲

کوتاه از شهرستان ها


بسیجیان شهید
ساری- خبرنگار کیهان: استان مازندران ده هزار و چهارصد شهید شامل: 28 زن و 10372 مرد تقدیم کرد که نیمی از شهدا را بسیجیان تشکیل می‌دهند. مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول بسیج سپاه کربلای مازندران افزود: 7 هزار و 72 تن از شهدای مازندران در جبهه‌های جنوب و 2 هزار و 567 تن در جبهه‌های غرب کشور به شهادت رسیدند. محمد اسحاقی جوان‌ترین شهید هشت سال دفاع مقدس مازندران را شهید حسین میرداداش کاری متولد بابلسر اعلام کرد که در سال 61 در سن 12 سالگی در زبیدات به شهادت رسید و پیرترین شهید عبدالحسین کارگر دانایی متولد 1288 ساری که در سال 1366 در سن 78 سالگی در بانه به شهادت رسید.
اهدای درخت
 شیراز- خبرنگار کیهان: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان فارس گفت: باغداران نیکوکار استان در شش ماهه نخست امسال 546 اصله درخت را در قالب طرح شجره طیبه برای کمک به امور نیازمندان به این نهاد اهداء کردند. محمد بدری اظهار داشت: درختانی که مشمول طرح شجره طیبه می‌شوند دارای شناسنامه مستقل هستند بدین صورت که بر روی این درختان پلاک نصب می‌شود و درآمد به دست آمده از آنها به سه روش بین نیازمندان توزیع می‌شود.
بدری خاطرنشان کرد: محصولات این درختان یا توسط باغدار بین نیازمندان توزیع می‌شود یا به کمیته امداد تحویل داده می‌شود تا به دست نیازمندان واقعی برسد و یا به صورت پرداخت وجه نقد معادل ارزش محصول از طرف باغدار انجام می‌شود که در هر سه حالت نیازمندان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی ارزش ریالی محصولات طرح شجره طیبه را در شش ماهه نخست امسال 273 میلیون ریال اعلام کرد.
بهره‌برداری از طرح راهسازی
 فیروزآباد فارس- خبرنگار کیهان: 13 کیلومتر از باند دوم محور فیروزآباد- کوار به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت. عبدالرضا بهبودی رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزآباد گفت: 13کیلومتر از قطعه دوم این محور از شهرک زنجیران تا گردنه هلالی که کار احداث آن به اتمام رسیده مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی افزود: با تلاش مستمر و پی‌گیری فراوان مسئولان و مساعدت شرکت تنگ‌زاغ امید است که باقیمانده قطعه دوم که حدود 7 کیلومتر است به اتمام برسد.
کاهش حجم آب
سنندج- خبرنگار کیهان: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد به واسطه خشکسالی‌های اخیر حجم آب سد قشلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش نشان می‌‌دهد. وی گفت: علی‌رغم بارندگی‌های مطلوب اخیر، حجم آب ورودی به سدها مطلوب نیست و مردم باید صرفه‌جویی کنند. آرش آریانژاد افزود: ارزیابی حوضه‌های آبریز استان کردستان در سال آبی جاری نشان می‌دهد که رواناب بسیار پایین است و خشکسالی همچنان منابع آبی استان را تهدید می‌کند.
جمع‌آوری زکات
*مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است. قنبر موسی‌نژاد درجمع امامان جمعه اهل سنت و تشیع شهرستان بیجار افزود: بیجار یکی از شهرستان‌های پیشتاز در جمع‌آوری زکات در استان است که از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است. وی گفت: 50 درصد از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار هستند. وی گفت: 26 هزار زن سرپرست خانوار در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
اعزام به مناطق عملیاتی
سلماس- خبرنگار کیهان: 480 دانش‌آموز و بسیجی شهرستان سلماس با 12 اتوبوس عازم مناطق عملیاتی شمال غرب کشور شدند.
معاوت توسعه و پشتیبانی آموزش‌وپرورش سلماس، در مراسم اعزام کاروان راهیان نور گفت: اعزام‌ها در 3 مرحله تداوم خواهند داشت.
«علی‌اکبر صمیمی» افزود: کاروان فوق به مناطق عملیاتی پیرانشهر و زیارت یادمان‌های این منطقه، تمرچین محل عملیات‌های کربلای 7 و والفجر2 اعزام شدند.
بهره‌برداری از 128 طرح ‌بسیج
اردبیل- خبرنگارکیهان: همزمان با هفته بسیج 128 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان مشکین‌شهر به بهره‌برداری رسید.
فرمانده سپاه ناحیه مشکین‌شهر با اعلام این مطلب گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 750 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
سرهنگ محمد پورمند افزود: برای اجرای این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش زنبور عسل، ماهی و تولید قارچ خوراکی برای کارآفرینان بسیجی 24 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.
رهاسازی شوکا
رودسر- خبرنگارکیهان: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودسر از رهاسازی یک رأس شوکای مجروح پس از تیمار و بهبودی به دامن طبیعت در این شهرستان خبر داد.
علی درویشی اظهار داشت: به دنبال پیدا شدن این گوزن مجروح از سوی اهالی روستای «تبتوس» رحیم‌آباد مأموران این اداره با مراجعه به منطقه مذکور آن را به اداره محیط زیست منتقل و پس از تیمارداری و بهبودی در دامن طبیعت رهاسازی کردند.
شوکا کوچکترین گوزن ایرانی و عروس جنگل‌های گیلان محسوب می‌شود و از حیوانات ارزشمند و در معرض خطر انقراض است.
حدود 15 تا 20 رأس شوکا در جنگل‌های رودسر زندگی می‌کنند.
مراقبت از بیماران جاده‌ای
رشت- خبرنگارکیهان: استان گیلان آماده راه‌اندازی نخستین سیستم ترومای جاده‌ای کشور در رشت است.
استاندار گیلان در همایش روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای در رشت با بیان این مطلب افزود: گیلان از توان بالای علمی برخوردار است و ما می‌توانیم با اجرای پایلوت سیستم تروما ضمن کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از تصادفات، الگوی جدیدی را به کشور معرفی کنیم.
محمدعلی نجفی با اشاره به ورود سالانه بیش از 40میلیون گردشگر به استان و اقامت 32 میلیون نفر از آنان اظهار داشت: در کنار گردشگرپذیر بودن گیلان این استان از پرحادثه‌ترین مناطق کشور هم محسوب می‌شود از این‌رو همواره باید آمادگی لازم را در موقع بروز بحران‌ها داشته باشیم.
تقسیمات حوزه انتخابیه استان یزد نادرست است
بهاباد یزد- خبرنگارکیهان: امام جمعه بهاباد با اشاره به تقسیمات حوزه انتخابیه استان یزد از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیمات حوزه انتخابیه استان یزد ظالمانه است و این تصمیمات باید هرچه زودتر اصلاح شود.
حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی، ادامه داد ظلم است که نام بعضی از شهرستان‌های استان عنوان محرومیت به خود بگیرد شهرستانی مثل بهاباد که در زمینه کشاورزی صنعت و دامداری حرف اول را می‌زند نباید کلمه محرومیت را داشته باشد.
وی به مسئله مهم گاز‌رسانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بهاباد فاقد گاز شهری است باید هرچه زودتر مسئله گازرسانی این شهر حل شود.