kayhan.ir

کد خبر: ۳۰۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

استفاده از 2 هزار نفر پلیس افتخاری در همدان

جانشین فرماندهی انتظامی همدان از آغاز اجرای طرح به کارگیری پلیس افتخاری در سطح استان خبر داد.

همدان- خبرنگارکیهان:

سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تشکیل پلیس افتخاری از سوی نیروی انتظامی ابتدا برای 14 استان کشور ابلاغ شد و اکنون برای سراسر کشور ابلاغ عمومی انجام گرفته است. وی ادامه داد: همدان جزو استان‌هایی است که آمادگی کامل خود را برای به کارگیری نیروهای افتخاری پلیس اعلام کرده و هم‌اکنون جمعی از این افراد همکاری خود را با فرماندهی انتظامی استان در بخش‌های مختلف شروع کرده‌اند.
خرم‌روی اضافه کرد: در استان همدان حدود 2هزار نفر به عنوان پلیس افتخاری در سطح یک و دو به کار گرفته می‌شوند.
این مسئول یادآور شد: نیروهای سطح یک از افراد بالای 17 سال سن بوده و به عنوان ضابط نیروی انتظامی، آموزش‌های دقیق‌تر و تخصصی‌تری را فرا می‌گیرند و در حوزه پلیس تخصصی از جمله آگاهی، امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: نیروهای سطح دو از میان داوطلبان 17 ساله و کمتر گزینش شده و در فعالیت‌های عمومی مانند فرهنگ‌سازی در مدارس با پلیس همکاری دارند و همیاران پلیس و پلیس‌یاران نیز جزو این نیروها قرار می‌گیرند. وی افزود: برای جذب نیرو به عنوان پلیس  افتخاری، بسیجیان، بازنشستگان نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح و فرزندان آنها، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، در اولویت قرار دارند.
خرم‌روی اعلام کرد: مدت زمان همکاری افراد به صورت پلیس افتخاری، جزو سوابق خدمت اداری آنها محسوب می‌شود و در این مدت، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.